دینا درگاهی نوجوان نابغه در صنعت رباتیک ایران، بار دیگر با کسب مقام دوم در بزرگترین مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی جهان، فیرا ۲۰۲۴ برزیل، افتخار آفرینی کرد. به گزارش ارتباط تک این نابغه نوجوان ایرانی که در سال گذشته نیز با کسب جوایز متعدد در مسابقات مختلف، نام خود را به عنوان یکی از […]

دینا درگاهی نوجوان نابغه در صنعت رباتیک ایران، بار دیگر با کسب مقام دوم در بزرگترین مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی جهان، فیرا ۲۰۲۴ برزیل، افتخار آفرینی کرد.

به گزارش ارتباط تک این نابغه نوجوان ایرانی که در سال گذشته نیز با کسب جوایز متعدد در مسابقات مختلف، نام خود را به عنوان یکی از برترین‌های این حوزه مطرح کرده بود، این بار در شهر سائولوئیس برزیل و در میان رقابت تنگاتنگ با تیم‌های مطرح جهانی، توانست به مقام دوم جهان در لیگ نوآوری و کسب و کار دست یابد.

دینا درگاهی با اختراع خلاقانه خود در این لیگ، بار دیگر نشان داد که ایران نیز در عرصه رباتیک و هوش مصنوعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او در سال گذشته نیز در مسابقات جهانی فیرا ۲۰۲۳ آلمان، با اختراع گلخانه هوشمند در فضای بدون جو، مقام سوم لیگ نوآوری و کسب و کار را کسب کرده بود.

دینا درگاهی با این موفقیت، نام ایران را در عرصه بین‌المللی پرآوازه کرد و نشان داد که دختران ایرانی با داشتن استعداد و حمایت، می‌توانند در بالاترین سطوح علمی و فناوری جهان رقابت کنند.

گفتنی است دینا درگاهی علاوه بر مقام های جهانی، در مسابقات داخلی نیز افتخارات بسیاری کسب کرده است. از جمله این افتخارات می‌توان به کسب مقام اول لیگ نوآوری و کسب و کار در دهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا کاپ آزاد ایران در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

انتهای پیام/