فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی امروز بدلیل کاهش سطح ارتباطات معنوی در جامعه است. اولین اصل اساسی در برقراری ارتباط معنوی اقامه نماز است. برگزاری جلسات و همایش ها، اجرای مصوبات و ارائه آمارها شکل و نمود ظاهری کار است. در موضوع نماز باید به عمق و باطن درونی فلسفه اقامه نماز توجه شود.

به گزارش گویای صنعت، اولین نشست ستاد اقامه نماز شهرستان ری در سال ۱۴۰۳ روز یکشنبه ۳۱ تیرماه به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری در محل ستاد نمازجمعه شهرری برگزار شد.

در این نشست فرماندار ویژه شهرستان ری در سخنانی باتقدیر از زحمات کلیه اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان گفت: امروز متولیان ستادهای اقامه نماز میبایست در راستای عمق بخشی و تعمیق اهداف والای نماز حرکت نمایند‌. زیرا اقامه نماز هرچه تشریفاتی تر و صرفاً شکلی و گزارشی شود اثر واقعی خود را از دست خواهد داد. اقامه نماز گ بعنوان یک رکن اساسی دین مبین اسلام و ترویج فرهنگ آن می تواند بسیار در امور اجتماعی و کاهش آسیب ها به ما کمک نماید.

باب الحوائجی افزود: امروز در موضوع ساخت و توسعه مساجد و نمازخانه ها و افرادی که حضور منظمی در مساجد به جهت اقامه نماز جماعت دارند با مشکل خاصی روبرو نیستیم. تکلیف و هدف اصلی ما میبایست در مورد جوانان و نوجوانانی باشد که در ابتدای راه قرار داشته و ما باید با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد فضایی جذاب از آنها افرادی علاقه مند به نماز و به اصطلاح مسجد رو بسازیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی امروز بدلیل کاهش سطح ارتباطات معنوی در جامعه است. اولین اصل اساسی در برقراری ارتباط معنوی اقامه نماز است. برگزاری جلسات و همایش ها، اجرای مصوبات و ارائه آمارها شکل و نمود ظاهری کار است. در موضوع نماز باید به عمق و باطن درونی فلسفه اقامه نماز توجه شود.

رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان ری افزود: در ستاد اقامه نماز اولین وظیفه ما ایجاد جذابیت برای افراد بویژه نسل جوان و نوجوان است. نماز مفاهیم وجودی بسیاری را در خود دارد. آیا تابحال این مفاهیم را استخراج کرده و با زبانی لَیِّن و هنرمندانه با استفاده از امکانات فاخر هنری و اجرایی به نسل جوان و نوجوان معرفی نموده ایم؟

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم میفرمایند: «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر…» نماز انسان را از کارهای زشت و ناپسند باز می دارد. این آیه شریفه اثبات گر آن است که بسیاری از معضلات فردی، اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و حتی آمارهای تخلفات و جرم و جنایت های موجود در جامعه با اقامه نماز و توجه ویژه به آن کاهش چشمگیری خواهد یافت.

باب الحوائجی در ادامه عنوان کرد: نماز دارویی شفابخش و معجزه گر است که بسیاری از معضلات موجود در میان جامعه انسانی را درمان می کند. به همین دلیل نیازمند آن است که از این داروی مؤثر در سطح جامعه استفاده کاربردی نماییم. اینکه ما در ادارات بنشینیم و فقط به برگزاری جلسات و نشست ها و تألیف بخشنامه ها و شیوه نامه ها اکتفا نماییم به هیچ عنوان کافی نیست‌. ترویج فرهنگ والای نماز نیازمند کار میدانی و بهره گیری از تمام ظرفیت های جذاب و کاربردی آن می باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان افزود: امروز نیاز اصلی ما حرکت بسوی عمق بخشی به اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز است. خداوند را شاکریم که در سطح شهرستان ری به برکت وجود بارگاه منور حضرت عبدالعظیم الحسنی «ع»، علماء، ائمه جمعه و جماعات و روحانیت معزز اقامه نماز در سطح مساجد، ادارات، مدارس، دانشگاه ها و… برپا بوده و نیازمند آن هستیم که با اقدامات و برنامه های محتوایی به ترویج هرچه بیشتر این رکن اساسی دین مبین اسلام کمک نماییم.