معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری صبح امروز در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری در سخنانی با اشاره به جایگاه نمایندگی مردم در حکومت اسلامی، گفت: نگاه نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی باید به عمق و محتوای اصلی مسائل جاری باشد.

به گزارش گویای صنعت، هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری صبح امروز به ریاست جعفر شربیانی و باحضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و اعضا در محل ساختمان شورا برگزار گردید.

در ابتدای این نشست که باحضور شنگی شهردار منطقه ۲۰ و حقیقی مدیرعامل شرکت آبفا منطقه ۶ تهران و ری برگزار گردید، فرماندار ویژه شهرستان ری در سخنانی با اشاره به جایگاه مهم و اثرگذار شوراها در جامعه و حکومت اسلامی عنوان کرد: در جامعه اسلامی نمایندگی مردم بسیار جایگاه رفیع و شریف و درعین حال بسیار خطیر و مسئولیت آور می باشد. یعنی اگر ما بعد مادی و دنیوی این موضوع را جدا نماییم، از دیدگاه خداوند متعال و معیارهای الهی پاسخگویی نمایندگی مردم بسیار سخت و دشوار خواهد بود، مگر اینکه در راستای مسئولیتی که مردم بر روی دوش ما گذاشته اند به شایستگی حرکت نماییم.

وی افزود: الحمدالله شورای شهرستان ری از شوراهای فعال بوده و ما اثرگذاری بسیاری از اقدامات شما را در سطح شهرستان شاهد می باشیم. اما ما نباید به این مسائل بسنده نموده و باتلاش و همت بیشتر و افزایش همدلی و هماهنگی اثرگذاری خدمات را برای مردم ملموس تر نماییم.

باب الحوائجی ادامه داد: مردم شهرستان ری بسیار مردم نجیب و کم توقع و در بیش از چهاردهه گذشته همواره حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند. اما باید آسیب شناسی نمود که چرا شهرستان ری در تراز واقعی خود رشد نکرده و همچنان مسائل و مشکلات و چالش های فراوانی دارد.

معاون استاندار تهران افزود: نگاه شما عزیزان به مسائل بعنوان نمایندگان مردم می بایست به عمق و محتوای مسائل باشد. سطح مواجهه شما با سایر مسئولین میبایست جامع و کامل باشد. شما بعنوان نمایندگان شورا در مرحله اول باید از مسئولین شهرستان مطالبه ارائه برنامه مدون و جامع نموده و از کار لکه ای و از هم گسسته خودداری نمایید.

فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: آیا نسخه توسعه و رشد شهرستان بدون داشتن برنامه فقط حرکت با وضع موجود است؟ ما برای وضعیت موجود شهرستان نیازمند برنامه های کوتاه مدت و برای توسعه و ارتقاء آن نیازمند برنامه های جامع و بلندمدت هستیم. اگر مسئولی توانست چنین برنامه ریزی را برای خود تعریف نماید که قابل سنجیدن باشد و شما بعنوان نمایندگان مردم سنگ میزان و سنجه آن باشیذ می توان به مؤفقیت آن مسئول امیدوار بود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم شما بعنوان نمایندگان مردم می بایست در راستای اجرایی و عملیاتی شدن برنامه ها به مسئولین کمک نمایید. مسئولینی که دارای برنامه بوده و مؤفق می باشند. اگر به این شکل عمل نماییم ری ارتقا یافته و مسائل آن به تدریج حل خواهد شد و به تبع این موضوع مدیران بی برنامه از تیم شهرستان جامانده و حذف خواهند شد.

باب الحوائجی افزود: اعضای محترم شوراها با افزایش نظارت ها و کاهش دخالت ها به کمک مدیران بیایند. یکی از وظایف اصلی شوراها موضوع نظارت بر عملکرد مسئولین و دستگاه ها است. شما بعنوان نمایندگان مردم می بایست در امر نظارت ها نیز با برنامه عمل نمایید. اما ذکر این نکته بسیار ضروریست که موضوع نظارت بر عملکرد مسئولین و ادارات با دخالت در امور دستگاه ها بسیار متفاوت می باشد. شما باید مطابق با برنامه ارائه شده از سوی مسئولین از انها مطالبه عملکرد داشته و بر آن نظارت دقیق نمایید.

وی گفت: یکی از نکات مهم در امر نظارت داشتن برنامه مدون و شاخص های معین علمی و عملی برای سنجش وضعیت عملکرد ادارات و مسئولین است. رؤسای ادارات ما باید بدانند که بر چه اساس و شاخص هایی توسط اعضای شورا مورد رصد و ارزیابی قرار خواهند گرفت. در این صورت است که نظارت صحیح و اصولی شکل گرفته و اثرات مثبت آن به خوبی نمایان خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر ما خواهان رشد و پیشرفت همه جانبه ری هستیم باید سطح همدلی و هماهنگی ها را افزایش دهیم. باید کمک نماییم تا برخی از خرده فرهنگ های نابجا و غلط از فضای شهرستان خارج شود. قطعا تراز شهرستان ری وضع حال و موجود نیست. همه ما باید تلاش نماییم ری را به سطحی که شایسته مردم شریف ان میباشد برسانیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان بیان کرد: یکی از طرح های مهم ما ثبت جهانی ری می باشد که نیازمند کمک و مشارکت جدی تمامی مسئولین و دست اندرکاران مدیریت شهرستان بویژه خواهران و برادران ما در شوراهای اسلامی است. ثبت جهانی شدن خیر و برکات فراوانی برای ری و مردم شریف آن در پی خواهد داشت. اما این موضوع نیازمند مقدماتی است که همه باید دست به دست هم داده و با کنار گذاشتن حاشیه ها و مسائل پیش پا افتاده و بی ثمر برای به سرانجام رساندن یک کار اساسی و ماندگار در تاریخ بزرگ ری به میدان بیاییم.