با اجرای طرح ویژه مراقبت سلامت جسمانی، ۱۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و کم برخوردار با هزینه سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی تحت چکاپ سلامت قرار گرفتند.

به گزارش  گویای  صنعت،  با عنایت به اهداف شهرداری تهران در حوزه توان افزایی زنان سرپرست خانوار که شامل توانمندسازی فردی، خانوادگی و اجتماعی آنان به خصوص در مناطق کم برخوردار شهر تهران است و با توجه به اینکه بهبود سلامت جسمانی تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیت زندگی و توانمندی این افراد دارد، سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی نسبت به اجرای طرح چکاپ سلامت بانوان و پرداخت تمامی هزینه های این طرح اقدام کرد.

در این راستا در فاز اول که مربوط به ۷ ماه اول سال جاری است حدود ۱۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و کم برخوردار تحت پوشش شهرداری تهران (مراقبت سلامت جسمانی) مورد چکاپ قرار گرفتند.

بر اساس تفاهمنامه بین سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، اداره کل امور بانوان و خانواده معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، شرکت شهر سالم و اداره کل خزانه داری، تمامی هزینه های این طرح توسط سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی پرداخت شد.

هدف از اجرای این طرح ارتقای وضعیت سلامت جسمانی و کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار و زنان مناطق کم برخوردار، توانمندسازی فردی و اجتماعی زنان از طریق بهسازی و بهبودی سلامت جسمی، حمایت از معیشت زنان با ارائه خدمات درمانی رایگان و پیشگیری از بیماری ها و بهبود روابط درون خانواده از طریق بهبود کیفیت زندگی زنان به عنوان مراقبان اصلی خانواده بود.

گفتنی است در جریان این طرح، چکاپ کلی سلامت توسط پزشک عمومی، ویزیت و غربالگری آزمایش های مربوط به زنان، آزمایش های عمومی و تخصصی و بینایی سنجی اجرایی شد.