معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) بعد از پروژه طرح نوسازی و توسعه میدان شهید بهشتی تبریز (چهار راه منصور) به معنای واقعی پروژه بازآفرینی شهری به شمار می آید.

به گزارش گویای صنعت، آخرین وضعیت پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س)، در نشستی با حضور علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس ستاد طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار کشور، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و مهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در تشریح پروژه بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)، عنوان کرد: این پروژه ۹ کلیومتر طول دارد که ۳ کیلومتر آن در منطقه ۱۷ و ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ و همجوار ۱۳ مورد از فرسوده ترین محلات شهر تهران که مشکلات خدماتی و عرصه عمومی دارند قرار گرفته است.

هدایت با اشاره به این که در حال حاضر ۱۳پیمانکار با ۶۰۰ نفر نیروی انسانی در دو شیفت در محل پروژه مستقر هستند، توضیح داد: در این پروژه سعی شده تا تمامی خدماتی که در مذاکرات با ساکنان مورد نیاز بوده از جمله رستوران، خانه دوچرخه، خانه مادر و کودک، زمین فوتبال و … پیش بینی و اجرایی شود تا بیشترین منافع از بازآفرینی محور مذکور به ساکنان محلی برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست ، با اشاره به اینکه پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) بعد از پروژه طرح نوسازی و توسعه میدان شهید بهشتی تبریز (چهار راه منصور) به معنای واقعی پروژه بازآفرینی شهری به شمار می آید، گفت: دو موضوع تراکم فروشی و پایین بودن سرانه خدمات زیر بنایی و روبنایی در مناطق کم برخوردار باعث شده شکاف اجتماعی در شهرها شده است که باید این شکاف کم شود.

معاون وزیرراه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در راستای کاهش فاصله طبقاتی محلات توسعه یافته و کم برخوردار است، اظهارکرد: این پروژه به نوسازی بافت‌های فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران کمک می‌‌کند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه باید با اطلاع‌رسانی وسیع و گسترده ساکنین در شهر تهران و سایر شهرها از منافع پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا .س. آگاهی پیدا کنند، اظهارکرد: پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا .س. برای سایرین شهرداری‌های سراسر کشور باید به عنوان الگو معرفی شود .

آئینی با اشاره به اینکه ساخت پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س) از پروژه های مهم در بازآفرینی شهری به شمار می آید، گفت: ما ین آمادگی را داریم تا به عنوان سفیران بازآفرینی شهری، نحوه انجام و همچنین پیشرفت نوسازی بافت‌های ناکارآمد در مناطق ۱۷ و۱۸ شهر تهران بعد از اجرای این پروژه را به سراسر کشور اطلاع رسانی کنیم.

علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس ستاد طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار کشور در این نشست با اشاره به اینکه شهر تهران یک گنچ است، گفت: بدلیل اشباع سرمایه‌گذاری در شمال شهر تهران بخش جنوب این برای سرمایه‌گذاران یک گنج محسوب می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ۲۰ درصد اقتصاد کشور در شهر تهران متمرکز شده است و باید با برنامه‌ریزی و تفکر، درآمد اقتصادی مردم جنوب شهر تهران را افزایش بدهیم.

آقا محمدی مشارکت مردم در پروژه‌های بازآفرینی شهری را با اهمیت دانست و گفت: بعد از اجرای موفق این پروژه باید برای نقاط مختلف محلات کم برخودار نظیر منطقه مرتضی‌گرد و غیره فکر کرد تا کیفیت ساکنی این مناطق افزایش یابد.