مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری درپی وقوع حادثه تلخ مرگ یک کودک خردسال در اثر سقوط به درون کانال آب ری ورامین باصدور پیامی این واقعه ناگوار را به خانواده داغدیده این کودک تسلیت گفته و مطالبی را جهت اطلاع عموم شهروندان بیان نمود.

به گزارش گویای صنعت،مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری درپی وقوع حادثه تلخ مرگ یک کودک خردسال در اثر سقوط به درون کانال آب ری ورامین باصدور پیامی این واقعه ناگوار را به خانواده داغدیده این کودک تسلیت گفته و مطالبی را جهت اطلاع عموم شهروندان بیان نمود.

 

بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درپی حادثه ناگوار سقوط کودک در کانال آب ری ورامین در محدوده بخش خاوران، ضمن ابراز تأسف عمیق از بروز این حادثه و عرض تسلیت و تعزیت به خانواده محترم معزی بویژه پدر و مادر داغدیده این کودک از دست رفته، خود را در غم ایشان شریک دانسته و برای پدر و مادر و کلیه بازماندگان از درگاه خداوند منان طلب صبر می نمایم.

به آگاهی میرساند از دقایق اولیه وقوع این حادثه تلخ پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفته و با اعزام تیم های امدادی و جستجو به محل حادثه عملیات جهت پیدا نمودن پیکر متوفی آغاز گردید. به موازات این اقدامات ستاد مدیریت بحران بخش خاوران به ریاست بخشدار و باحضور اعضا تشکیل و با بررسی جوانب امر تصمیمات لازم اخذ گردید.

باعنایت به ورود مقام محترم قضائی به موضوع و آغاز تحقیقات میبایست تا زمان اعلام نتیجه و رأی دادگاه نسبت به روشن شدن علل وقوع این حادثه ناگوار و معرفی مقصر یا مقصران آن منتظر مانده که پس از اعلام رای دادگاه بخش خاوران تصمیمات لازم اخذ و به اطلاع عموم شهروندان محترم خواهد رسید.

همچنین در جلسه ستاد مدیریت بحران دستورات لازم جهت اجرای اقدامات پیشگیرانه و ایمن سازی محدوده کانال جهت جلوگیری از حوادث مشابه به شهرداری قیامدشت و اداره امور آب منطقه ای صادر گردید که عملیات اجرایی محصور نمودن اطراف کانال ظرف مدت یکهفته انجام شود. بعلت قرارگیری حدود ۸۰۰ متر از طول کانال در محدوده شهری قیامدشت مقرر گردید شهرداری این شهر عملیات اجرایی نصب نیوجرسی به ارتفاع ۲ متر را از فردا صبح آغاز نماید. ضمنا عملیات جستجو پیکر باتوجه به موقعیت خاص کانال و وجود خطرات احتمالی برای تیم جستجو درحال حاضر متوقف بوده که با روشن شدن هوا جستجو مجددا آغاز خواهد شد.

ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده محترم کودک از دست رفته به ایشان اطمینان داده که موضوع تا حصول نتیجه پیگیری و با مقصر یا مقصرین حادثه برخوردهای لازم قضائی و اداری صورت خواهد گرفت که به نحو مقتضی به اطلاع عموم شهروندان گرامی خواهد رسید.

در پایان اینجانب به نوبه خود بدلیل قصور احتمالی رخ داده در وقوع این حادثه تلخ از عموم اهالی شریف و متدین شهرستان ری و شهر قیامدشت عذرخواهی و از درگاه خداوند سبحان طلب بخشش و از عموم همشهریان گرامی طلب حلالیت می نمایم.