دکتر حمیدرضا عباسی مقدم ریاست سازمان نخبگان ورزشی جهان به دکتر پزشکیان ریاست جمهور محترم برای تعامل سازنده با مجلس در خصوص رای اعتماد وزرای پیشنهادی طرح و نقشه ای ارائه داد.

به گزارش گویای صنعت، دکتر حمیدرضا عباسی مقدم ریاست سازمان نخبگان ورزشی جهان به دکتر پزشکیان ریاست جمهور محترم برای تعامل سازنده با مجلس در خصوص رای اعتماد وزرای پیشنهادی طرح و نقشه ای ارائه داد،

جناب اقای پورفسور پزشکیان ریاست جمهور منتخب ملت
سلام علیکم
، موضوع انتخاب وزیران با توجه به جهت‌گیری سیاسی دولت و مجلس یک موضوع پیچیده‌ای است که نیازمند رویکردی میانه‌روانه و مصلحت‌اندیشانه است. در اینجا چند پیشنهاد برای راهکارهای پیش‌رو ارائه می‌کنم:

۱٫ ایجاد گفت‌وگوهای سازنده و تبادل نظر میان دولت و مجلس: هر دو طرف باید با روحیه‌ای باز و انعطاف‌پذیر وارد مذاکره شوند و به دنبال راه‌حل‌های میانه‌ای باشند که هم اولویت‌های دولت و هم نگرانی‌های مجلس را لحاظ کند.

۲٫ تاکید بر انتخاب وزیران اعتدال‌گرا و کارشناس: هم دولت و هم مجلس باید بر انتخاب چهره‌های میانه‌رو و با سابقه مدیریتی و کارشناسی تاکید کنند تا بتوانند از بروز تنش‌های سیاسی جلوگیری کنند.

۳٫ اعمال نظارت موثر مجلس بدون زد و بند سیاسی: مجلس باید نظارت خود را بر عملکرد دولت اعمال کند اما این نظارت باید فارغ از مجادلات حزبی و جناحی باشد و صرفا به دنبال ارتقای کارآمدی و پاسخگویی دولت باشد.

۴٫ ایجاد فضای تعامل و گفت‌وگو میان دولت و مجلس: هر دو طرف باید بپذیرند که آنها برای خدمت به مردم و تحقق منافع ملی و امنیت کشور همکاری می‌کنند و باید از هرگونه مواجهه خصمانه و حذف سیاسی پرهیز کنند.
۵٫ ⁠۱٫ برقراری دیدارهای مکرر و مستمر بین نمایندگان دو جناح برای بحث و تبادل نظر در مورد انتخاب وزیران و تعیین سیاست‌های مشترک.

۲٫ ارائه اطلاعات و داده‌های کافی و شفاف در مورد توانایی‌ها و سوابق کاندیداهای وزارتی به نمایندگان دو جناح برای افزایش اطمینان آن‌ها.

۳٫ برگزاری جلسات مشترک بین نمایندگان دو جناح برای بررسی و بحث در مورد کاندیداهای وزارتی و انتخاب بهترین گزینه برای هر وزارتخانه.

۴٫ اعلام تعهدات مشترک از سوی هر دو جناح برای همکاری و تعامل سازنده در انتخاب و تشکیل دولت.

۵٫ ایجاد فضایی برای گفتگو و تبادل نظر با رعایت احترام و حفظ حقوق هر دو جناح به منظور رسیدن به توافق و انتخاب وزیران مناسب.

در نهایت، امیدوارم با استفاده از این راهکارها بتوان یک دولت کارآمد و پاسخگو را در شرایط تقابل سیاسی به وجود آورد.
با احترام
دکتر حمیدرضا عباسی مقدم رییس سازمان نخبگان ورزشی جهان و رییس گروه های مردمی حامیان ولایت ،دولت ،مجلس و قوه قضاییه و رییس انجمن مفاخر علمی ،ورزشی ،هنری ایران زمین