سرهنگ مومنی گفت: حفظ تعادل و کنترل موتورسیکلت در زمان بارندگی ها مشکل تر و سخت تر می شود.

به گزارش گویای صنعت، سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص توصیه های پلیس در شرایط بارندگی توضیح داد .
سرهنگ مومنی گفت: شهروندان می دانند که زمین در بارندگی های ابتدایی در هر سال چرب و روغنی است و تعادل خودروها در این حالت بسیار کمتر می شود .
وی افزود : در این شرایط لغزندگی بیشتر می شود و رانندگان نمی توانند خودروی خود را کنترل نمایند و می بایست نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند .
سرهنگ مومنی بیان داشت : با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی از اوضاع جوی و شروع بارندگی ها از امروز و فردا در شهر تهران به رانندگان توصیه می شود که بازدید های فنی خودروی خود را انجام دهند .
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد : این بازدید ها باید بازدیدی زمستانه باشد و در ابتدای کار می بایست عاج لاستیک خودرو را بررسی نمایند که این مورد در رانندگی و حفظ تعادل و اصطکاک با سطح راه بسیار موثر است .
وی گفت : مورد بعدی که رانندگان می بایست نسبت به کنترل آن اقدام نمایند کنترل و بررسی سالم بودن برف پاک کن وسیله نقلیه می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
سرهنگ مونی افزود : رانندگان حتما مخزن آب شیشه شور را بررسی نمایند چرا که در تابستان نیازی به استفاده از آن نبوده و شاید آب آن بخار شده باشد و این مورد بسیار حائز اهمیت است .
وی ادامه داد : همچنین رانندگان چراغ های وسیله نقلیه خود را کنترل و از سالم بودن آن و از سالم بودن مه شکن ها نیز مطمئن شوند .
سرهنگ مومنی بیان داشت : از همه مهم تر این است که رانندگان در حین تردد های خود فاصله طولی را با خودروی مقابل حتما رعایت نمایند و با فاصله طولی بیشتری تردد نمایند .
وی گفت : در زمان های عادی و غیر بارانی فاصله طولی با خودروی جلویی باید دو برابر طول وسیله نقلیه و بر اساس سرعت بیشتر می شود و در زمان بارندگی این فاصله حتی به سه وسیله و بیشتر هم می رسد که البته رانندگان می بایست سرعت های خود را نیز تنظیم و از سبقت خودداری نمایند که بهتر بتوانند وسیله نقلیه خود را کنترل نمایند .
سرهنگ مومنی گفت : تردد موتورسواران عزیز در زمان بارندگی ممنوع است چون کنترل این وسیله نقلیه در زمان بارندگی بسیار سخت و مشکل است و نمی توانند تعادل وسیله را حفظ نمایند .
وی گفت : حفظ تعادل و کنترل موتورسیکلت در زمان بارندگی ها مشکل تر و سخت تر می شود از این روی به راکبین موتورسیکلت توصیه می شود که در زمان بارندگی ها به هیچ عنوان در سطح معابر بویژه بزرگراهها تردد ننمایند .
وی گفت : صبح امروز در محدوده خیابان رجایی به جنوب بعد از ترانسفر یکدستگاه موتورسیکلت بدلیل عدم توانایی راکب آن در کنترل وسیله نقلیه واژگون می گردد که متاسفانه این راکب در محل حادثه بر اثر شدت جراحات وارده فوت می کند.