شهرداری منطقه۹ موفق به کسب رتبه اول در روانسازی ترافیکی در بین مناطق ۲۲ گانه در نیمه اول سال ۱۴۰۲ شد.

به گزارش گویای صنعت، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: از ابتدای سال۱۴۰۲ معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه۹ به منظور افزایش ایمنی و کاهش آمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در معابر بزرگراهی و شریانی پهنه غربی شهر تهران اقدامات لازم را انجام داده است.

وی افزود: همچنین با برگزاری نشست های تخصصی مشترک با پلیس راهور، عوامل موثر بر روانسازی ترافیک شهری مورد پایش قرارگرفته و با تجزیه و تحلیل نقطه به نقطه تصادفات سنوات گذشته، علل موثر بر رخداد حادثه احصاء و راهکارهای اجرایی عملیاتی و پیشگیرانه با برتمرکز بر دو موضوع ایمن سازی و روانسازی ترافیکی مورد تاکید قرار گرفت.

▫️مرتضوی در ادامه گفت: درخصوص ایمن سازی علاوه بر ۱۶۰هزار متر خط کشی محوری، نسبت به هرس شاخ و برگ مقابل ۵۰ تابلوی راهنمای مسیر، نصب ۱۰۰ مترمربع تابلوی هدایت مسیر به منظور نظم دهی و ایجاد پیوستگی تابلوهای پیش آگاهی و همچنین مرمت و نصب ۱۱۲۰ تابلو اخباری ، انتظامی و اخطاری و نوسازی اقدام و با نصب کاشن تانک و استوانه ارتجاعی ، نقاط تفکیک کننده و جناغی در ۱۲  مقطع ایمن سازی شد.

▫️این مدیر شهری در منطقه۹ یادآور شد: یکی دیگر از فعالیت های ترافیکی بسیار موثر در رفع گره ترافیکی و روانسازی عبور و مرور در معابر شریانی شمالی جنوبی منطقه، اجرای پروژه های تعریض و افزایش ظرفیت ترافیکی زیرگذر استادمعین و اصلاح هندسی تقاطع شهید بختیاری با خیابان دکتر قریب است که در نیمه اول سال جاری اجرایی شد، این پروژه ها تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک در پیک صبح و عصرگاهی سطح منطقه۹ داشته است.

وی با اشاره به مجموع اقدامات ترافیکی در غرب شهر تهران تاکید کرد که شهرداری منطقه۹ با تلاش های مستمر در حوزه ترافیک موفق به کسب رتبه اول در شاخص روانسازی ترافیکی در بین مناطق ۲۲ گانه در نیمه اول سال ۱۴۰۲ شد.