رئيس پليس امنيت اقتصادي تهران بزرگ از کشف احتکار بيش از 6 میلیون نخ سیگار و 19 تن تنباکو خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهاي کشف شده را بيش از 23 ميليارد تومان برآورد نموده اند.

به گزارش گویای صنعت،سرهنگ “کارآگاه مهدی افشاری” توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف احتکار دخانیات از انباری در محدوده شهرری شدند.
ایشان عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری کالای خارجی در انباری در خیابان شهرری تخلیه و دپو گردیده که کالای خارجی را توسط خودروهای شوتی به این مکان منتقل و به بازار ارسال می نماید.
جناب سرهنگ افشاری افزود: مامورین این پلیس محل موصوف را  بازرسی که مشخص گردید محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نگردیده و مشاهده می نمایند مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع سیگار و تنباکو خارجی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص گردید با عنایت به اینکه تاریخ تولید کالاها ۲ سال پیش بوده و کالاها در سطح عرضه توزیع نشده.
این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل تعداد ۶٫۸۰۵٫۰۰۰ نخ (۳۴۰٫۲۵۰ پاکت) انواع سیگار به مارک های وینیستون، مونتانا، مونت، کمل و … و مقدار ۱۹٫۹۵۰ کیلوگرم تنباکو به مارک نخل  بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.
این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: با سرمایه گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید. از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.