رئيس پليس امنيت اقتصادي تهران بزرگ از کشف بيش از 119 دستگاه لوازم آشپزخانه قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهاي قاچاق کشف شده را بيش از 1.5 ميليارد تومان برآورد نموده اند.

به گزارش گویای صنعت،سرهنگ کارآگاه “مهدی افشاری” توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف خودوری حامل کالای قاچاق در محدوده خیابان فداییان اسلام شدند.
ایشان عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری کالای خارجی توسط کامیونتی در حال انتقال به انباری در شهرری بوده که کالای خارجی از جنوبی کشور درحال انتقال بوده.
جناب سرهنگ افشاری افزود: مامورین این پلیس خودروی موصوف را  متوقف و بازرسی که مشخص گردید که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نگردیده و مشاهده می نمایند مقادیری کالاهای خارجی از نوع خردکن می باشد که طی استعلامات گمرکی مشخص گردید اسناد گمرکی  مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی می باشد.
این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل: تعداد ۱۱۹ دستگاه خردکن به مارک اس وی ساخت کشور چین  بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.
این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می گردد. از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.