رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 2 دستگاه موتورسیکلت قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از 2.5 میلیارد ریال برآورد نموده اند.

به گزارش گویای صنعت،سرهنگ “کارآگاه مهدی افشاری” توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به توقیف ۲ دستگاه “قاچاق در محدوده خیابان حلال احمر تهران شدند.
ایشان عنوان داشت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه محرز گردید افرادی در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش موتورسیکلت سنگین غیرمجاز می نمایند. باتوجه به اینکه تردد انواع موتورسیکلت سنگین با حجم بالای ۲۵۰ سی سی در معابر عمومی ممنوع است ، کارآگاهان این پلیس با حضور درمحل، موتورها را رویت و نهایتاً موتورهای مذکور را توقیف کردند.
جناب سرهنگ افشاری افزود: در بررسی اولیه مشخص گردید موتورسیکلت های موجود فاقد اسناد و مدارک مثبته بوده و کلیه ارکان موتورسیکلت مخدوش شده و مالکین از ارائه اسناد و مدارک گمرکی اظهار عجز نمودند.
این مقام انتظامی افزود: موتورهای کشف شده شامل تعداد ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین cb1300 قاچاق بوده  که پرونده ای در خصوص تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی گردید.
این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲٫۵ میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: برخی از جرایم توسط مجرمان حرفه ای با استفاده از موتورسیکلت های سنگین صورت گرفته و بازتاب آن در شبکه های مجازی موجب آزرده شدن خاطر شهروندان فراهم می کند و از طرفی قاچاق کالا و ارز باعث اختلال در برنامه ریزی های اقتصادی و افزایش تورم در جامعه میگردد. از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.