رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 795 هزار لیترسوخت قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای  کشف شده را بیش از 23 میلیارد تومان برآورد نموده اند.

به گزارش گویای صنعت،سرهنگ “کارآگاه مهدی افشاری” توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف کارگاه تغلیظ سوخت قاچاق در محدوده شورآباد شدند.
ایشان عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری فرآورده نفتی در یک باب کارگاه غیرمجاز تغلیظ سوخت در آدرس شورآباد دپو که بدو ورود تعدادی مخزن ومیکسر تغلیظ رویت  و مخازن حاوی مقادیری  فرآورده سوبسید دار بوده که فاقد مجوز کسب وکار در این زمینه بوده. محتویات مخازن مقدار ۷۹۵ هزار لیتر فرآورده نفت و گاز به انبار نفت شهر ری منتقل شد.
این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مالک کارگاه شناسایی و طی بررسی اسناد ارائه شده مغایرت کالاها احراز و پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.
این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: با این شیوه و شگرد قاچاقچیان حرفه ای سوخت قاچاق را تغلیظ وتبدیل به روغن موتور و… می نمایند. با توجه به اینکه مبارزه با قاچاق کالا موجب رونق تولید وکاهش بیکاری می گردد و از اهم وظایف این پلیس است از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.