رئيس پليس امنيت اقتصادي تهران بزرگ از کشف بيش از 4 تن خشکبار خارجی قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بيش از 3 ميليارد تومان برآورد نموده اند.

به گزارش گویای صنعت،سرهنگ “کارآگاه مهدی افشاری” توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده بازار شدند.
ایشان عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری کالای خارجی در انباری در چهارراه مولوی تخلیه و دپو گردیده که کالای خارجی را توسط خودروهای شوتی از اصفهان به این مکان منتقل و در بازار توزیع می نماید.
جناب سرهنگ افشاری افزود: مامورین این پلیس محل موصوف را  بازرسی که مشخص گردید محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نگردیده و مشاهده می نمایند مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع انواع آجیل خارجی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص گردید اسناد گمرکی  مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی می باشد.
این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل: حاوی ۴۹۳۹ کیلوگرم آجیل خارجی بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.
این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: مصرف کنندگان محصولات قاچاق و فاقد استاندارد لازم بودن، معمولا به انواع بیماریها و امراض دچار می شوند.  از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.
با احترام مقارن ساعت ۱۴۰۰مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ مامورین اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس حین گشت زنی در محدوده خیابان صاحب جمع بازارچه هرندی پارکینگ جوادی به یک دستگاه خودرو کامیونت فوتون به شماره انتظامی ۴۴ ع ۴۱۳ ایران ۳۵ که در حال تخلیه گونی بوده مشکوک و پس از مراجعه به راننده به هویت جلیل صادق زاده فرزند سعید در معیت وی از بار خودرو بازدید که مشاهده گردید تعدادی گونی می باشد. راننده اظهار داشته کالاها متعلق به افرادی بنام هاشمی و کربلایی می باشد و کالاها را از اصفهان بارگیری و به تهران منتقل نمودم تا در قبال آن کرایه بگیرد و کالاها فاقد اسناد و مدارک گمرکی می باشد. در ادامه کالاهای مکشوفه وفق ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت تحویل به سازمان اموال تملیکی به صورت موقت به انبار پایگاه جنوب این پلیس منتقل و پرونده متشکله به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال گردید. در ضمن کارشناسان ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه را ۳۰ میلیارد ریال برآورد نمودند.