رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 53 هزار قلم بلوریجات قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از 30 میلیارد ریال برآورد نموده اند.

به گزارش گویای صنعت، سرهنگ کارآگاه “مهدی افشاری” توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف دو دستگاه کامیون حامل بلوریجات قاچاق در محدوده جاده قدیم قم شدند.
ایشان عنوان داشت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه محرز گردید دو دستگاه حامل کالای قاچاق تحت پوشش بارقانونی از شهر رامشیر به سمت تهران در حرکت است که در جاده قدیم قم ، بعد از خیابان قدمی رویت ضرورتاً مامورین این پلیس خودروهای مذکور را متوقف کردند.
جناب سرهنگ افشاری افزود: در بررسی اولیه مشخص گردید که اقدام به جاساز و اختفاء کالاها تحت پوشش ضایعات پلاستیکی نموده و با یک فقره  بارنامه غیر اقدام به حمل مقادیری کالا نموده است در حالیست که  پس از بازدید گردید  بارخارجی و بارنامه ، اسناد و مدارک گمرکی ساختگی می باشد.
این مقام انتظامی افزود: کالاهای کشف شده شامل تعداد ۵۳۱۶۰ قلم بلوریجات بوده که پرونده ای در خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.
این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: اغلب کالاهای قاچاق ورودی به کشور فاقد کیفیت و استاندار لازم می باشند و سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می اندازند. از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.