رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 64 تن مواد پتروشیمی قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از 3.5 میلیارد تومان برآورد نموده اند.

به گزارش گویای صنعت،سرهنگ “کارآگاه مهدی افشاری” توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده کهریزک شدند.

ایشان عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری مواد پتروشیمی خارجی در انباری در کهریزک  احمد آباد تخلیه و دپو گردیده که کالای خارجی را تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به خارج از کشور ارسال می نماید.

جناب سرهنگ افشاری افزود: مامورین این پلیس محل موصوف را  بازرسی که مشخص گردید محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نگردیده و مشاهده می نمایند به شیوه و شگرد متقلبانه قاچاقچیان مواد خام پتروشیمی کارخانجات داخلی را به صورت غیر رسمی خریداری و در انبارها و سوله های اطراف تهران با مقدار کم مواد پلاستیکی ضایعاتی مخلوط و یا گاها بسته بندی شرکتی مواد را تعویض و محصول به دست آمده تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به کشورهای ترکیه ، عراق ، پاکستان و افغانستان قاچاق می گردد.

این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل: مقدار ۶۴ تن مواد پتروشیمی (گرانول ) بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳٫۵ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: با سرمایه گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید. از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.