جمال جعفریان تولیت و متولی موقوفه در رابطه با اینکه چه میزان از اموال و املاک موقوفه تحت مدیریت شما اداره می شود، بیان کرد:۲ دانگ از کل ۶ دانگ قریه نارمک و ۲ دانگ از کل ۶دانگ قریه قاسم آباد متصل به وقف مرحوم حاج عبدالوهاب تهرانی می باشد.

به گزارش گویای صنعت،به راستی اورا زهد و ساحت و پرهیزی حداکثری است که؛ تولید رفتاری مومنانه در روابط ،تعامل با مخاطبین و مراجعین از ایشان ،آنچنان چهره و شخصیت فرهنگی، ارزشی و گرانسنگی ساخته که به قوت و قدرت می توان اذعان کرد که زبان قلم و حتی اشارتی نیز توان و یارای تبیین و ترسیم روح لطیف ،خیر و کریمانه ایشان که همواره دغدغه گشودن گره از کار ،مشکلات و نیازهای مادی و معنوی دردمندان و گرفتن دست نیازمندان ،تنها گوشه کوچکی از وجهه و همت بلند این فرهیخته خیر گم نام است .

اوکه نه فقط در امور خیریه و مومنانه نیازمندان و دردمندان را با پای دل به دفتر و درگاهش رجوع می کنند ، با مساعی لازم و اهتمام والا با رعایت عزت نفس و کرامت انسانی نیازشان را حل و فصل می نمایند.

در نگاهی دیگر اورا می توان از فعالان عرصه تولید،تلاش و جهاد در تامین و تولید نیاز ملی کشور دانست؛که با ایجاد تعامل و تعادل در فضای کسب و کار و نیز درحوزه مسائل اقتصادی و معیشتی کشور به جرات می توان گفت ،همه این ها از اوچهره مردمی،خستگی ناپذیر و مثال زدنی برای جامعه و شهروندان تبدیل کرده است.

خبرنگار گویای صنعت برای انجام یک گپ و گفت صمیمی با اقای جعفریان پای به دفترش نهاد ،با چهره ای خندان و روحیه ای امیدبخش پذیرای اوشد ؛که مجموعه این گفت و گو را خبرنگار گویای صنعت با شما به اشتراک می گذارد.

 

جمال جعفریان تولیت و متولی حاج عبدالوهاب تهرانی موقوفه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گویای صنعت در رابطه با اینکه چه میزان از اموال و املاک موقوفه تحت مدیریت شما اداره می شود، بیان کرد: ۲ دانگ از کل ۶ دانگ قریه نارمک و ۲ دانگ از کل ۶دانگ قریه قاسم آباد متصل به وقف مرحوم حاج عبدالوهاب تهرانی می باشد.

وی در سوال دیگر که درآمد حاصل از عایدات این مستغلات موقوفه صرف چه امور خیریه و عام المنفعه ای می شود، گفت: هروقفی دارای یک وقف نامه می باشد. واقف در وقف نامه ، موارد مصرف وقفش را ذکر کرده است؛ که موارد مصرف حاج عبدالوهاب زوارحضرت امام رضا(ع)، زوار نجف اشرف و کربلا، اطعام در ماه محرم و صفر و ماه مبارک رمضان ، کمک به فقرا و هر آنچه که واقف در وقف نامه قیدنموده ، موظف به رعایت آن موارد می باشیم.

جعفریان در خصوص اینکه در حوزه املاک و مستغلات تحت مدیریت شما چه تعداد اشتغال آفرینی ایجادشده است، گفت:از سال ۱۳۳۷و قبل آن ،متولیان، این اراضی را جهت احداث واحدهای مسکونی به اشخاص واگذار نموده اند ؛که عرصه آن موقوفه و اعیان آن متعلق به مستاجرین می باشد. املاکی که بصورت عرصه-اعیان وقف باشد، نداریم و صرفا املاک موقوفه مزبور ،عرصه آن وقف است.از روزی که اینجانب تولیت موقوفه را برعهده گرفتم ، از محل درآمد این موقوفه سهام کارخانجات و شرکت ها را خریداری که از خرید این سهام ها حدود ۱۰۰۰نفر مشغول به فعالیت هستند. از دیگر اشتغال زایی ها احداث دامپروری در مشهد می باشد؛که روزانه ۵۰تن شیر تولید می شود و ۳۰۰ نیروی انسانی مشغول به کار هستند؛نیز چاپخانه ای که برای چاپ قران می باشد،بنده یکی از سرمایه گذاران آن هستم.

وی در پایان اشاره کرد: بهترین یادگاری که یک انسان در این دنیا می تواند از خودش به جا بگذارد،این است که اموال خود را وقف عموم مردم و امور خیریه نماید. بعضا مشاهده می شود که اشخاصی اموال خودرا وقف اولاد می نمایند؛هرچند که وقف است ؛ ولی با موقوفه ای که وقفش را در جهت امور خیر و عموم مردم می گذارد ،برابر نیست و برای وقفی که در جهت عموم مردم باشد، ارزش ریالی نمیتوان تعیین نمود. بنده دست نیاز به سوی کسانی که تمکن مالی دارند، خواستار آن هستم که بخشی از اموال خویش را وقف نمایند و از خود نام نیک باقی گذارند ،تا هر که از آن اموال استفاده می کند،دعای خیر و طلب آمرزش برای واقف را از خداوند متعال نماید.