رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: ۴/۵ میلیون موتور سیکلت پلاک شده در پایتخت داریم که ۳۰ درصد موتور کل کشور را تشکیل می دهند.

به گزارش گویای صنعت، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح آخرین وضعیت ترافیکی و تصادفات تهران پرداخت و ضمن اعلام ادامه اجرای طرح ۱۰ و برخورد با تخلفات موتورسواران، تمهیدات ترافیکی ویژه مراسم جاماندگان اربعین حسینی را اعلام کرد.

رئیس پلیس راهور پایتخت به بحث موتور سیکلت و طرح ۱۰ که از ۱۸ دی ماه سال قبل شروع شد پرداخت و تصریح کرد: ۴/۵ میلیون موتور سیکلت پلاک شده در پایتخت داریم که ۳۰ درصد موتور کل کشور را تشکیل می دهند.

وی گفت: تهران نزدیک به ۱۴ میلیون جمعیت ثابت و شناور دارد و با این تعداد موتور سیکلت، نمی توان به صورت سنتی ترافیک را مدیریت کرد.سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه ۴۱ درصد تصادف منجر به فوت در مطالعات ۵ ساله متعلق به موتورسواران است تصریح کرد: ۹۰ درصد موتورهای موجود به سن فرسودگی رسیدند.

وی به تخلفات موتورسواران پرداخت و گفت: کاهش تصادفات فوتی و جرحی، افزایش انضباط اجتماعی، افزایش رضایت شهروندان، کاهش آلودگی هوا و کاهش تخلفات رانندگی موتورسواران، مسؤول سازی فردی و سازمانی و… از جمله اهداف اجرای طرح ۱۰ است.

رئیس پلیس راهور پایتخت به ضرورت موضوع فرهنگ سازی و استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران پرداخت و تصریح کرد: راهکارهای زیادی در خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌ها اجرا شد مه فقط در طرح کفی ۶۵ هزار موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ ها انباشته شد.