فرزاد ناصری، بازیکن، مربی و رئیس هیئات شطرنج شمیرانات گفت: فعالیت‌های ما در حوزه شطرنج در چارچوب قوانین اداره ورزش شمیرانات صورت می‌گیرد؛ هیئات شطرنج شمیرانات متشکل از کمیته‌های مسابقات، آموزش، فعالیت‌های همگانی شطرنج و کمیته هنرمندان است.

به گزارش گویای صنعت،علیرضا غروی» مجری طرح مستندسازی ورزش شطرنج باتاکید براینکه تولید این برنامه درباره تاریخچه شطرنج ایران است، ادامه داد: با اینکه در سطح جهان مطرح است که شطرنج از هند به ایران آمده است، اما طبق مستندات محکم شطرنج از ایران به جهان صادر شده است و حتی هندی‌ها پرده از این راز برنداشته بودند و ما در تولید این برنامه با ارائه مستندات روشنگری خواهیم کرد.

 

در گوشه ای دیگر از این مسابقه مهرداد اهوران مربی فدارسیون شطرنج و اولین فارغ‌التحصیل شطرنج در ایران که سابقه بیش از ۲۰ سال شطرنج را دارد، با بیان اینکه شطرنج از جمله رشته‌های موفق در آموزش آنلاین بوده است، گفت: علت موفقیت شطرنج در آموزش آنلاین زیرساخت‌های فراهم آن است که در اپلیکشن‌های مختلف وجود دارد؛ البته آموزش و پرورش در زمینه شطرنج هیچ همکاری با دستگاه‌های بیرونی ندارد درحالی که ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد و باید حامیان مختلف دولتی و خصوصی در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

سپس؛ محمدرضا علوی‌زاده متخصص روانشاسی در هیئات شطرنج درباره بهداشت روانی در شطرنج توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برای موفقیت در شطرنج مثل هر ورزشی توجه و تاکید بر چهار بُعد تکنیکی، تاکتیکی، جسمی و آمادگی ذهنی مهم است تا فرد برای رقابت‌های خود از آماده خوبی برخوردار باشد.

وی به تشریح فعالیت‌های بخش روانشاسی هیئات شطرنج پرداخت و ادامه داد: ما با مشاوره و اقداماتی که به اعضا انجام می‌دهیم سعی داریم تصویری‌سازی ذهنی، مدیریت استرس، ابتکار عمل روانی و افزایش تمرکز را برای افراد به ارمغان بیاوریم تا بهترین مسابقه را از خود ارائه دهند.

فرزاد ناصری، بازیکن، مربی و رئیس هیئات شطرنج شمیرانات گفت: فعالیت‌های ما در حوزه شطرنج در چارچوب قوانین اداره ورزش شمیرانات صورت می‌گیرد؛ هیئات شطرنج شمیرانات متشکل از کمیته‌های مسابقات، آموزش، فعالیت‌های همگانی شطرنج و کمیته هنرمندان است. کمیته هنرمندان شطرنج که برای اولین‌بار شکل گرفته است به همت بازی‌گر پیشکسوت سینما جناب آقای بهمن دان ایجاد شده است.