حجت الاسلام محمدجعفر منتظری گفت: به زودی اعلام می کنیم که چه تعداد شامل عفو رهبر معظم انقلاب می شوند، چرا که این موضوع در حال بررسی است.

به گزارش شبکه خبری گویای صنعت، همایش تجلیل از سفیران مهر و جشنواره بهترین امت با حضور آیت الله سیدکاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام، المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور و خانواده های معظم شهدای امر به معروف و مسئولان کشوری و لشگری در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم الحسنی در شهرستان ری  برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور تصریح کرد: اقتدار دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان بدون تغییر است؛ دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل و با حمایت مردم و دستگاه های امنیتی با مجرمان برخورد می کند.

وی خاطرنشان کرد: به زودی اعلام می کنیم که چه تعداد شامل عفو رهبر معظم انقلاب می شوند، چرا که این موضوع در حال بررسی است.

 

این مسئول اظهار داشت: رافت اسلامی باید شامل کسانی شود که لغزشی داشتند اما آنهایی که مجرم بودند و کسانی که وجودشان مضر است و جان و مال و ناموس مردم را مورد تعرض قرار می دهند، برخوردی قاطع با آنها خواهیم کرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اقتدار دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان بدون تغییر است؛ دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل و با حمایت مردم و دستگاه های امنیتی با مجرمان برخورد می کند.

وی خاطرنشان کرد: به زودی اعلام می کنیم که چه تعداد شامل عفو رهبر معظم انقلاب می شوند، چرا که این موضوع در حال بررسی است.

در گوشه ای دیگراز مراسم آیت‌الله سید کاظم صدیقی  اظهار کرد: در جریان پیروزی انقلاب در حالی هیچ قدرتی از امام خمینی(ره) و ملت ایران حمایت نکرد که در سایه قدرت ایمان و پرچم ولایت وعده خداوند محقق شده و انقلاب به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: امام راحل برای مردم راهنما، دلیل و مشعل بود و ملت ایران به امانت، کفایت و صداقت معمار کبیر انقلاب باور کرد، همچنان که امام مردم را به وفاداری، ایمان، اعتقاد، فداکاری و ایثارگری باور کرده بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مردم مانند جان امام را پذیرفته بودند و امام نیز مردم را از خودش می‌دانست، او در همه جلوه کرده بود و همه در او خلاصه شده بودند.

آیت الله صدیقی رمز پیروزی امام را در صداقت و مردم‌داری و رمز استقامت مردم را در اعتقاد به ولی‌فقیه دانست و افزود: اگر در کشور ولایت نبود بنی صدر کشور را به کجاها می‌برد، در حقیقت این نقش ولایت بود که کشور را نجات داد.

وی تغییر جریان را بالاترین ثمره و نتیجه انقلاب برشمرد و گفت: به این ترتیب یک جریان فاسد و مفسد وابسته به الحاد و ظلم رفت و جریانی در ادامه جریان انبیاء و ائمه اطهار علیهم‌السلام آمد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حجاب، گفت: حجاب مقصد دشمنان است تا ارزش‌ها را یکی پس از دیگری از بین ببرند، اگر دشمنان در کشف حجاب موفق شوند پس از آن به دنبال برداشتن عمامه‌ها می‌روند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انگلیسی‌ها می‌خواستند توسط رضا خان سه سفره را در کشور برچینند، بیان کرد: آن‌ها ابتدا به دنبال برچیدن سفره امام حسین (ع) بودند، زیرا قیام امام مقابله با ظلم را زنده می‌کند، از سویی دشمن به دنبال اجرای دیگر نقشه‌های شیطانی خود در برداشتن عمامه و حجاب بود.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به شرایط فعلی کشور، عنوان کرد: با توجه به اینکه پیش از علت به دنبال معلول رفته‌ایم، ستاد امر به معروف و نهی از منکر چندان موفق نبوده بنابراین باید ابتدا به دنبال علت باشیم، برای مسئله کشف حجاب برنامه داشته باشیم و این یک مسئله دولتی نیست.

وی همچنین با اشاره به نقش ائمه جماعات در بین مردم، گفت: در مواردی مردم در رسیدگی به امور اداری دچار مشکل شده و دستشان به جایی نمی‌رسد، بنابراین به امامان جمعه مراجعه می‌کنند و البته به فرموده مقام معظم رهبری ائمه جماعات و جمعه باید دست‌گیر مردم بوده و با آن‌ها مدارا کنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دفاع از حرم نشان داد از نظر فرهنگی در مسیر رشد و تعالی بودیم و کسانی که در گورستان تاریخ دفن شدند و سعی می‌کنند دستاوردهای انقلاب را زیرپا و نادیده بگیرند، شکست خوردند.

 

در حاشیه دیگر از این همایش سردار احمد ذوالقدر  گفت: یکی از بهترین معروف های عصر حاضر، قیام امام راحل بود تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد و پرچم را به دست صاحبش بسپارد.

وی ادامه داد: نشاندهنده این موضوع هم این است که دشمن، ساعتی از دشمنی علیه نظام انقلاب اسلامی دست برنمی دارد اما بخاطر مردم عزیز ایران کار به جایی نمی برند.

سردار ذوالقدر افزود: سپاه تابلوی امر به معروف دارد اگر چه اسم آن نوشته نشده است؛ اما شهدا و خانواده آنها، جانبازان و ایثارگران همه دارای حکم امر به معروف هستند.

وی گفت: آسفالت روستایی، کمک به اشتغال و معیشت و واکسیناسیون و همه و همه جز معروفات بوده و افتخار می کنیم که خدمت ما در سپاه جزو معروفات است.

سردار ذوالقدر خاطرنشان کرد: من شهادت می دهم که مردم استان تهران با فتنه اخیر همراهی نکردند و عده ی قلیلی در ابتدا گول خوردند اما سپس به دامن انقلاب برگشتند. ما با دوربین فتنه اخیر را رصد می کردیم ،و دیدیک گه مردم با فتنه گران همراه نبودند.

وی افزود: عمده ساکنان شهرستان های تهران از جامعه کم برخوردار به لحاظ مالی و کارگری و قشر زحمت کش هستند و این مردم همراه انقلاب هستند و نشاندهنده آن این است که مردم این خطه مشارکت شان در انتخابات ریاست جمهوری بیش از متوسط کشوری بود.

در پایان مراسم از خانواده های شهدا، ائمه جماعات، سفیران و آمران امر به معروف و نهی از منکر تجلیل گردید.