سلام عرض و ادب و احترام دارم خدمت ملت شریف ایران بویژه فرهنگیان عزیز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که همیشه در خط خدمت و مردم مجاهدت کرده اند بنده دکتر حمیدرضا عباسی مقدم متخصص دروزارت آموزش وپرورش و 30سال معلم در مدارس شهر تهران به احترام و به حمایت از استاد خودم جناب آقای دکتر علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم تمام طرح های و تجربیات و اندوخته ها و پتانسیل خودم را تقدیم ایشان می نمایم .

به گزارش گویای صنعت،  سلام عرض و ادب و احترام دارم خدمت ملت شریف ایران بویژه فرهنگیان عزیز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که همیشه در خط خدمت و مردم مجاهدت کرده اند بنده دکتر حمیدرضا عباسی مقدم متخصص دروزارت آموزش وپرورش و ۳۰سال معلم در مدارس شهر تهران
به احترام و به حمایت از استاد خودم جناب آقای دکتر علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم تمام طرح های و تجربیات و اندوخته ها و پتانسیل خودم را تقدیم ایشان می نمایم و برای تمام طرح های خودم پروپزال ،رساله و طرح های مواردی که به اختصار سمع نظر شما عزیزان به صورت کلی می رسانم تقدیم برنامه های دکتر علیرضا کاظمی می کنم و به جد از ایشان حمایت می نمایم از ملت شریف ایران و بویژه فرهنگیان عزیز و بخصوص نمایندگان عزیزتقاضا دارم با این استاد بی بدیل به مثال یک اسطوره مدیریت پر وزارت مرجع آموزش وپرورش بنگرید و انشالله با حداکثرآرای وزیری اخلاق مدار و با دانش و تخصص و کاربلد و از جنس معلمی انتخاب بشود اما تعریف کنم معلم را معلم یعنی مظهر شجاعت ،ایثار ،تقوا ،پاک دامنی موقعی که معنی می کنی کلمه معلم می بینید می شود مسیح پیامبری که مردگان را زنده می کرد یا می شود محمد (ص)یعنی آخر آگاهی و رشد و شکوفایی معلم یک منبع مولتی در منابع سازمانی است . اما تاکنون از این منبع ما استفاده و برداشت کرده ایم و اصلا فکر نکرده ایم با فراهم آوردن تسهیلات ،امنیت ،حقوق و رفاهیت می توانیم از منابع حداکثر استفاده کنیم لذا بنده طرح های متفاوت درامد زایی از حوزه سلامت از منابع آموزش وپرورش طرح کرده ام و پروپزال و رساله آن را نوشته و تبدیل به طرح و برنامه کرده ام بطوریکه هر وزیری این طرحها را اجرا کنند چنان وزارتی آموزش و پرورش تبدیل می شود که تنها از در آمد های این وزارتخانه چند وزارتخانه بزرگ تامین اعتبار متعالی می شود بطور نمونه ،.
۱-طرح تاسیس جایگزینی فرزندان تحصیلکرده فرهنگیان با سابقه و بازنشسته در وزارت آموزش و پرورش
۲-طرح تاسیس بیمه طلایی و رفاهی وزارت آموزش و پرورش
۳-طرح توسعه پایگاههای مقالات داخلی و بین المللی وزارت آموزش وپرورش
۴-طرح تاسیس بانک طلایی وزارت آموزش وپرورش
۵-طرح کارآفرینی خانواده ،معلم و دانش آموزی در مدارس
۶-طرح توسعه بازارچه های دانش آموزی
۷-طرح توسعه بازارچه های اولیا و خانواده
۸-طرح توسعه مشارکت کنندگان در منابع آموزش وپرورش
۹-طرح توسعه ترانسفر و تبادل بین المللی معلمین و متخصصین وزارت آموزش وپرورش
۱۰-طرح توسعه گردشگری و نمایشگاهی و آثار و فرهنگ ها و رویکردها بین المللی
طرح تبدیل بازنشسته به گنجینه در بخش خصوصی و بین المللی و مشاوره ایی
۱۱-طرح ارتقای علمی فرهنگیان از ارائه طرح های بین المللی ،کشوری و تلفیق تجربه و دانش پژوهشی و تحقیقاتی و نخبه پروری به مدارج علمی بالاتر و دریافت کارانه ماهانه و سالانه
۱۲-تدوین کتاب های سواد رسانه ای ۱و۲و۳برای سه مقطع تحصیلی
۱۳-تدوین کتابهای سبک زندگی برای ۶گروه سنی در سه کتاب در به مقطع به تفکیک
۱۴-تدوین کتابهای هویت اجتماعی در حوزه های سلامت در سه مقطع تحصیلی به تفکیک
۱۵-طرح مطالعه ،طرح درس و بروز رسانی معلمین در منزل با پرداخت حقوق برای افزایش کیفت و کمیت در کنترل و نظارت
۱۶-طرح توسعه مدیریت پیشرفته و اداره کردن در وزارت آموزش و پرورش مدیریت شامل چی میشود اولین گام مدیریت ۱-برنامه ریزی ،برنامه ریزی یعنی پیش بینی دومین گام ۲-سازماندهی یعنی تقسیم کار و تفکیک و ظایف بین سه سطوح عالی ،میانی و عملیاتی سومین گام در مدیریت ۳-هدایت و رهبری ، هدایت یعنی آموزش چه چیزهایی باید به نیروها آموزش بدهیم ،رهبری یعنی توانایی نفوذ کردن در دلها مدیر را ازاون اطاعت می کنند چون جزئ وظایفم است اما رهبر را ازش اطاعت م کنم چون دوستش دارم چهارمین گام ۴-نظارت و کنترل ،نظارت یعنی ناظربودن بر پرسه کار و اما کنترل یعنی اصلاح کردن کمی و کیفی است یعنی برگردانند به مسیر صحیح و گام پنجم ۵-هماهنگی یعنی بین برنامه ریزی ،سازماندهی ،هدایت و رهبری و نظارت و کنترل یک توازون برقرار کردن
در وزارت آموزش وپرورش ۶منبع سازمانی داریم .
۱-مالی۲-مادی ۳-تحقیات و پژوهشی و اطلاعاتی ۴-تجهیزاتی ۵-انسانی ۶-مدیریتی لذا بنده رویکردم در وزارت آموزش و پرورش بر این است که دانش آموز سرمایه مملکت است یعنی یک منبع عظیم و کل پرسنل آموزش و پرورش هم منبع انسانی هستند هم منبع مدیریتی و اولیا هم مبنع انسانی هستند هم منبع مدیریتی لذا دیدگاه بنده بر این اساس است که منابع سازمانی زیادی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که در هیج وزارتخانه دیگر موجود نیست که ما باید این منابع را بلد باشیم تبدیل کنیم و ترکیب کنیم و به اشتراک بگزاریم و هم افزایی کنیم .
پروپوزال برای بهره‌برداری مؤثر از منابع سازمانی وزارت آموزش و پرورش

مقدمه:
وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور، دارای طیف گسترده‌ای از منابع سازمانی است که می‌تواند پتانسیل بالقوه‌ای برای ارتقای کیفیت و اثربخشی فرایندهای آموزشی و تربیتی فراهم آورد. این منابع شامل منابع مالی، مادی، تحقیقاتی و پژوهشی، تجهیزاتی، انسانی و مدیریتی است که هر یک به تنهایی و در ترکیب با یکدیگر می‌توانند نقش مؤثری در بهبود عملکرد سازمان ایفا کنند.

هدف:
هدف اصلی این پروپوزال، ارائه راهکارهایی برای بهره‌برداری مؤثر از منابع سازمانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر همافزایی و تبادل دانش و تجربه میان این منابع است.

روش اجرا:
۱٫ شناسایی و تحلیل منابع سازمانی موجود در وزارت آموزش و پرورش:
– بررسی ابعاد مختلف هر یک از منابع (مالی، مادی، تحقیقاتی و پژوهشی، تجهیزاتی، انسانی و مدیریتی)
– سنجش میزان کارایی و اثربخشی هر یک از این منابع در راستای اهداف سازمانی

۲٫ طراحی سازوکارهای تعامل و همافزایی میان منابع سازمانی:
– ایجاد بستر مناسب برای تبادل اطلاعات و دانش میان منابع مختلف
– تدوین برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی جهت افزایش همکاری و مشارکت میان منابع
– طراحی ساختارهای سازمانی و فرایندهای مدیریتی مناسب برای تسهیل تعامل میان منابع

۳٫ پیاده‌سازی و ارزیابی اثربخشی راهکارهای اجرایی:
– اجرای پایلوت طرح در مناطق آموزشی منتخب
– ارزیابی میزان دستیابی به اهداف و شناسایی نقاط قوت و ضعف
– اصلاح و بهبود راهکارهای اجرایی بر اساس نتایج ارزیابی

انتظارات و خروجی‌های مورد انتظار:
۱٫ افزایش بهره‌وری و اثربخشی فرایندهای آموزشی و تربیتی از طریق بهره‌مندی مؤثر از منابع سازمانی
۲٫ ایجاد همافزایی میان منابع سازمانی و تبادل دانش و تجربه میان آنها
۳٫ بهبود فرایندهای مدیریتی و ساختارهای سازمانی برای تسهیل تعامل و همکاری میان منابع
۴٫ ارائه الگوی بومی برای بهره‌برداری مؤثر از منابع سازمانی در سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی
اینجا چند توصیه برای بهینه‌سازی منابع انسانی در این طرح ارائه می‌دهم:

۱٫ بررسی دقیق نیازها و مهارت‌های مورد نیاز: ابتدا باید دقیقاً مشخص کنید که چه مهارت‌ها و تخصص‌هایی در این طرح مورد نیاز است. این به شما کمک می‌کند تا افراد مناسب را استخدام کنید.

۲٫ جذب و استخدام افراد با تجربه و متخصص: سعی کنید افرادی را جذب و استخدام کنید که تجربه و تخصص لازم را در زمینه‌های مورد نیاز داشته باشند. این می‌تواند بازدهی و بهره‌وری تیم را افزایش دهد.

۳٫ آموزش و توسعه مهارت‌ها: در کنار استخدام افراد با تجربه، به آموزش و توسعه مهارت‌های کارکنان موجود نیز توجه کنید. این باعث می‌شود آن‌ها بتوانند به صورت مستمر خود را با نیازهای در حال تغییر طرح منطبق کنند.

۴٫ ایجاد محیط کاری مناسب و انگیزشی: ایجاد محیط کاری مطلوب، ارائه پاداش‌های مناسب و تشویق کارکنان در افزایش انگیزه و بهره‌وری آن‌ها بسیار موثر است.

۵٫ مدیریت و هماهنگی مناسب: داشتن یک مدیریت قوی و هماهنگی مناسب بین اعضای تیم می‌تواند به بهبود کارایی و اثربخشی تیم کمک کند.

در مجموع، با استفاده از این توصیه‌ها می‌توانید منابع انسانی را به بهترین نحو در این طرح به کار بگیرید و به اهداف مورد نظر دست پیدا کنید.
دکتر حمیدرضا عباسی مقدم ریاست سازمان نخبگان ورزشی جهان ،رییس انجمن مفاخر علمی و ورزشی و هنری ایران زمین و رییس گروهای مردمی حامیان ولایت ،دولت ،مجلس و قوه قضاییه و معلم ۳۰سال تجربه وزارت آموزش و پرورش و عضو هیات علمی دانشگاه