سواد رسانه ای
سرانه مطبو عات زرد در ایران از دیگر نشریات بالاتر است
آمار دقیقی از تعداد نشریات معروف به نشریات زرد در ایران وجود ندارد. اما می توان گفت، سرانه مطبو عات زرد ازنشریات تخصصی و علمی بالاتر است. به گزارش ارتباط امروز محمدحسن اسدی طاری، استاد رشته ارتباطات می گوید: چنین نشریاتی در کشور ما بیشتر در حوزه های ورزشی، فرهنگی واجتماعی_خانوادگی در عرصه مطبوعات حضور […]
لُمپنیسم رسانه ای/ رسانه های زرد احساسات افکار عمومی را هدف قرار می دهند
ارتباط امروز – بهمن علی بخشی، دانشجوی دکترای مدیریت رسانه* اصطلاح رسانه زرد، یا روزنامه نگاری زرد، (Yellow journalism) برای اولین در قرن ۲۰ در آمریکا تولد یافت. در نخستین سالهای قرن ۲۰ کارتون های محبوب کودکان، در آمریکا از طریق نشریات یک ورقی، با تیراژ بسیار بالا و قیمت پایین به نشر می رسید. […]
Friday, 22 November , 2024