محمد حسن اسدی طاری
۲۷ خرد ۱۴۰۳

نقش هوش مصنوعی در راه اندازی اتاق خبر در یک رسانه آرژانتینی

سوال مهمی که در ارتباط میان رسانه و هوش مصنوعی طرح می شود اینست که اگر رسانه‌ها، هوش مصنوعی را بر اساس نیازها و ویژگی‌های خاص خود به‌کارگیرند، چه امکاناتی برای آنها فراهم خواهد شد؟ یولیتا پوزه(۱)  ، مدیر محتوا و روزنامه نگار در پاسخ به این سوال می گوید: «استفاده از هوش مصنوعی در […]

لازمه خبرنگار شدن داشتن پشتکار و تجربه است ۰۵ ارد ۱۴۰۳

لازمه خبرنگار شدن داشتن پشتکار و تجربه است

خبرنگاری جزء مشاغل سخت به حساب می آید و صرفا داشتن تحصیلات آکادمیک ملاک ورود به حرفه خبر نیست. زیرا خبر علاوه بر تخصصی و آکادمیک بودن، تجربی نیز می باشد یعنی شخص به مرور و با کسب تجربه و مهارت می تواند در عرصه خبر و رسانه گام بردارد و عنوان خبرنگار را به […]

راهنمای اعتمادسازی میان خبرنگاران و جوامع ۰۲ ارد ۱۴۰۳

راهنمای اعتمادسازی میان خبرنگاران و جوامع

تعامل فعال با جامعه یکی از راه‌های اثرگذار دیگر برای حفظ اعتماد خبرنگاران است. والش پیشنهاد می‌کند که خبرنگاران برای انجام این کار از «رویکرد خدمت‌رسانی به مشتری» استفاده کنند؛ به طور مثال با جمع‌آوری بازخورد، پاسخ دادن به نظرات (کامنت‌ها) در رسانه‌های اجتماعی و یا برقرار کردن دیدارهای مجازی با مخاطبان وفادارشان.

۱۷ آذر ۱۴۰۲

انجمن علوم عامه پسند آمریکا بهترین نوآوری های سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد

انجمن علوم عامه پسند[۱] آمریکا برندگان سالانه جایزه Best of What’s New  را طی ارزیابی سالانه هزاران محصول که توسط داوران این انجمن برگزار می شود، اعلام کرد. این داوران در جست و جوی هیجان‌انگیزترین و انقلابی‌ترین نوآوری‌ها و ارزیابی آنها بوده اند. به گزارش ارتباط تک به نقل از انجمن خبری روابط عمومی “آنی […]

واتس اپ به شما امکان می دهد از چت ها با یک کد مخفی محافظت کنید ۱۰ آذر ۱۴۰۲

واتس اپ به شما امکان می دهد از چت ها با یک کد مخفی محافظت کنید

ویژگی جدید اپلیکیشن چت متعلق به متا مبتنی بر ویژگی Chat Lock است که مکالمات را در پوشه ای پنهان می کند که برای باز کردن قفل به رمز عبور، اثر انگشت یا Face ID خود نیاز دارد.

۲۴ آبا ۱۴۰۲

هوش مصنوعی جدید گوگل می تواند آب و هوا را ۱۰ روز قبل به دقت پیش بینی کند

توانمندی جدیدی که توسط Google DeepMind ایجاد شده است، پس از آموزش ۴۰ سال داده‌های هواشناسی از ایستگاه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و سوابق رادار، می‌تواند پیش‌بینی‌های دقیقی را در کمتر از یک دقیقه انجام دهد؛ قبلاً ثابت کرده است که می‌تواند رویدادهای شدید آب و هوایی را خیلی زودتر شناسایی کند، مانند شناسایی طوفان لی نه روز قبل از وقوع در سپتامبر.

سرانه مطبو عات زرد در ایران از دیگر نشریات بالاتر است ۰۹ اسف ۱۴۰۱

سرانه مطبو عات زرد در ایران از دیگر نشریات بالاتر است

آمار دقیقی از تعداد نشریات معروف به نشریات زرد در ایران وجود ندارد. اما می توان گفت، سرانه مطبو عات زرد ازنشریات تخصصی و علمی بالاتر است. به گزارش ارتباط امروز محمدحسن اسدی طاری، استاد رشته ارتباطات می گوید: چنین نشریاتی در کشور ما بیشتر در حوزه های ورزشی، فرهنگی واجتماعی_خانوادگی در عرصه مطبوعات حضور […]

یافته‌های پژوهش‌های علمی محققین د‌ر روزنامه‌نگاری الکترونیک ۲۹ فرو ۱۴۰۱

یافته‌های پژوهش‌های علمی محققین د‌ر روزنامه‌نگاری الکترونیک

روزنامه‌نگاری الکترونیک ، فصلنامه الکترونیکی تخصصی د‌ر حوزه علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، اطلاعات و تکنولوژی‌های ارتباطیست و به عنوان یک منبع اطلاع رسانی د‌ر کنار سایر منابع و بانکهای اطلاعاتی کشور، تلاش د‌ارد‌ د‌ر حوزه تخصصی ارتباطات اجتماعی و تکنولوژی، اطلاع رسانی علمی و پژوهشی کند‌ و بستری برای انتشار مقالات علمی و تخصصی […]

۲۵ فرو ۱۴۰۱

توده

قاسم کرباسیان اصطلاح “Mass” از ریشه لاتینی “Massa” به معنای “خمیر” و “تکه بزرگ و به‌هم پیوسته” گرفته شده است. واژه “Mass” در معنای اولیه، در فیزیک به معنای “جرم” به کار رفته است. این واژه در معنای خنثی (بدون هرگونه سوگیری) صرفا دلالت بر پوشش و فراگیری وسیع و عمومی دارد مثل “Mass Medium” […]

چیستی تبلیغات تجاری ۱۶ فرو ۱۴۰۱
قاسم کرباسیان:

چیستی تبلیغات تجاری

قاسم کرباسیان واژه “Advertising” در لغت به‌معنای تبلیغ، تبلیغات تجاری و شهرت‌پراکنی[۱] و به‌طور کلی “عمل جلب توجه مردم به محصول یا فعالیت تجاری”[۲] می‌باشد و در اصطلاح شکلی از ارتباط غیرشخصی است که در ازای پرداخت پول به‌وسیله یک حامی مالی مشخص با استفاده از رسانه‌های گروهی برای ترغیب مخاطب با تأثیرگذاری بر او […]