محمد حسن اسدی طاری
۲۴ آبا ۱۴۰۲

هوش مصنوعی جدید گوگل می تواند آب و هوا را ۱۰ روز قبل به دقت پیش بینی کند

توانمندی جدیدی که توسط Google DeepMind ایجاد شده است، پس از آموزش ۴۰ سال داده‌های هواشناسی از ایستگاه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و سوابق رادار، می‌تواند پیش‌بینی‌های دقیقی را در کمتر از یک دقیقه انجام دهد؛ قبلاً ثابت کرده است که می‌تواند رویدادهای شدید آب و هوایی را خیلی زودتر شناسایی کند، مانند شناسایی طوفان لی نه روز قبل از وقوع در سپتامبر.

۰۹ اسف ۱۴۰۱

سرانه مطبو عات زرد در ایران از دیگر نشریات بالاتر است

آمار دقیقی از تعداد نشریات معروف به نشریات زرد در ایران وجود ندارد. اما می توان گفت، سرانه مطبو عات زرد ازنشریات تخصصی و علمی بالاتر است. به گزارش ارتباط امروز محمدحسن اسدی طاری، استاد رشته ارتباطات می گوید: چنین نشریاتی در کشور ما بیشتر در حوزه های ورزشی، فرهنگی واجتماعی_خانوادگی در عرصه مطبوعات حضور […]

یافته‌های پژوهش‌های علمی محققین د‌ر روزنامه‌نگاری الکترونیک ۲۹ فرو ۱۴۰۱

یافته‌های پژوهش‌های علمی محققین د‌ر روزنامه‌نگاری الکترونیک

روزنامه‌نگاری الکترونیک ، فصلنامه الکترونیکی تخصصی د‌ر حوزه علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، اطلاعات و تکنولوژی‌های ارتباطیست و به عنوان یک منبع اطلاع رسانی د‌ر کنار سایر منابع و بانکهای اطلاعاتی کشور، تلاش د‌ارد‌ د‌ر حوزه تخصصی ارتباطات اجتماعی و تکنولوژی، اطلاع رسانی علمی و پژوهشی کند‌ و بستری برای انتشار مقالات علمی و تخصصی […]

۲۵ فرو ۱۴۰۱

توده

قاسم کرباسیان اصطلاح “Mass” از ریشه لاتینی “Massa” به معنای “خمیر” و “تکه بزرگ و به‌هم پیوسته” گرفته شده است. واژه “Mass” در معنای اولیه، در فیزیک به معنای “جرم” به کار رفته است. این واژه در معنای خنثی (بدون هرگونه سوگیری) صرفا دلالت بر پوشش و فراگیری وسیع و عمومی دارد مثل “Mass Medium” […]

چیستی تبلیغات تجاری ۱۶ فرو ۱۴۰۱
قاسم کرباسیان:

چیستی تبلیغات تجاری

قاسم کرباسیان واژه “Advertising” در لغت به‌معنای تبلیغ، تبلیغات تجاری و شهرت‌پراکنی[۱] و به‌طور کلی “عمل جلب توجه مردم به محصول یا فعالیت تجاری”[۲] می‌باشد و در اصطلاح شکلی از ارتباط غیرشخصی است که در ازای پرداخت پول به‌وسیله یک حامی مالی مشخص با استفاده از رسانه‌های گروهی برای ترغیب مخاطب با تأثیرگذاری بر او […]