فرمانده مرزبانی فراجا از دستگیری یکی از محکومان پرونده کلان مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط مرزبانان هنگ مرزی خوی در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش گویای صنعت، سردار ” احمدعلی گودرزی” در تشریح این خبر اظهار داشت:  “علیرضا شهمیری” یکی از محکومان پرونده‌های کلان مبارزه با مفاسد اقتصادی که قصد داشت با استفاده از تاریکی شب و ارتفاعات صعب العبور مرز مشترک ایران و ترکیه متواری شود با هوشیاری مرزبانان هنگ مرزی خوی دستگیر شد.

وی افزود: مجرم فراری ماه گذشته از زندان متواری شده و در پی آن رسانه‌های معاند با انتشار اخبار کذب، سعی در متهم کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی به همکاری با این مفسد اقتصادی داشتند.

سردار گودرزی تصریح کرد: تخلفات وی بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و در دادگاه به ۲۰ سال حبس محکوم شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا خاطرنشان کرد: این مفسد اقتصادی در حبس بود که متاسفانه در تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۲ به بهانه اعزام به دندان پزشکی برای درمان به بیرون از زندان اعزام و با سوءاستفاده از این فرصت اقدام به فرار کرده است.

گفتنی است، “علیرضا شهمیری” از متهمان اقتصادی است که سال ۱۳۹۲ به ‌اتهام اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی از طریق قاچاق ارز بازداشت و همچنین به پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه نقدی هم محکوم شده بود.