دستگاه‌های خدمات‌رسان به وظايف خود در قبال توليدكنندگان عمل كنند.

به گزارش گویای صنعت، تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری، نقش بسیار مهمی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان دارد. برای تحقق این هدف مهم شرکت شهرک‌های صنعتی استان از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده خواهد کرد که البته همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان در این راستا ضروری است.
بر اساس قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌ها تا درب ورودی واحدهای تولیدی هستند که در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی نیازمند مساعدت و همراهی این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به سرمایه‌گذاران است.
مسلم ولی‌پور «مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس آباد» در رابطه با مشکلات و چالش‌های فعالیت تولیدی در شهرک صنعتی شمس آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرک صنعتی شمس آباد با وسعت ۲۸۰۰هکتار و با اشتغال ۴۰ هزار نفر می‌باشد دچار مشکلات زیرساختی از قبیل تامین آب، گاز، برق و نیروی کار می‌باشد. در سال گذشته در فصول تابستان و زمستان ۳۰ روز قطعی برق داشتیم که این قطعی خسارات جبران ناپذیری به واحدهای صنعتی وارد کرده است.
وی، همچنین اضافه کرد: وزارت نیرو از ۶۵۰ مگاوات برق واگذار شده تنها ۲۳۰ مگاوات را تامین کرده که در فصل تابستان ۴۰ مگاوات قطعی برق ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس آباد گفت: رفع بخشی از مشکلات توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام شده و یا در حال پیگیری است اما برای تحقق این هدف مهم، همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز ضروری است چراکه بر اساس قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌ها تا درب ورودی واحدهای تولیدی هستند که در این راستا نیازمند مساعدت و همراهی این دستگاه‌ها هستیم.
ولی‌پور، ادامه داد: یک طرح‌ پیشنهادی برای رفع این مشکل این است که شرکت خدماتی با مشارکت سرمایه‌گذار و احداث نیروگاه، برق شهرک را تامین کند و همچنین برای رفع مشکل کمبود آب شرکت شهرک‌های صنعتی دو طرح در نظر دارد؛ طرح اول انتقال پمپاژ تصفیه خانه اسلامشهر است و طرح بلند مدت انتقال آب از کانال محمدیه است که در سال ۱۳۹۰ استارت خورد.
وی، همچنین در خصوص کمبود نیروی کار نیز، طرح احداث مرکز آموزش فنی حرفه‌ای در جوار شهرک صنعتی شمس آباد و ایجاد سرویس حمل و نقل مناسب را پیشنهاد کرد.