نشست تخصصی کارشناسان امور بانوان مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران با حضور زهره جعفری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران و مدبرنژاد مشاور امور بانوان و خانواده وزیر آموزش پرورش برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت؛ نشست تخصصی کارشناسان امور بانوان مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران با حضور زهره جعفری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران و مدبرنژاد مشاور امور بانوان و خانواده وزیر آموزش پرورش برگزار شد.

جعفری در این نشست به تشریح بخشی از برنامه های ستاد جمعیت استان در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت و به سه راهبرد اصلی این ستاد یعنی تسهیل در امر ازدواج آگاهانه، تحکیم خانواده و حمایت از فرزندآوری در راستای اجرای این قانون اشاره کرد.

وی افزود: از رویکردهای اصلی و محور عام برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های دفتر امور زنان و خانواده، توجه ویژه به تحکیم خانواده است و یکی از برنامه هایی که در همین راستا در سطح استان در حال اجراست، پویش سراسری شکوه مادری، مهر پدری است که همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) آغاز شده است و تا میلاد حضرت علی(ع) در سراسر استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در ادامه از تشکیل”شورای راهبردی امور بانوان”در فرمانداری‌ها به عنوان یکی از تجربه‌های موفق استانداری در حوزه زنان و خانواده نام برد که در برخی شهرستان ها به صورت آزمایشی اجرا شده است و در آینده نزدیک در همه فرمانداری ها در سطح استان رسمیت خواهد یافت.

جعفری گفت: هدف از تشکیل این شورا، احصاء نظام مسائل زنان و خانواده بر اساس زیست بوم هر شهرستان، انسجام و هم افزایی دستگاه ها در اجرای برنامه ها ، سیاست گذاری واحد و پیشگیری از موازی کاری در حوزه بانوان و خانواده در سطح شهرستان هاست که کارشناس امور بانوان اداره آموزش و پرورش هر منطقه نیز به عنوان عضو ثابت در این شورا حضور خواهد داشت.

#استانداری_تهران