فرمانده مرزباني فراجا گفت: ديپلماسي فعال به منظور امنيت مرزهاي کشور عراق و ايران بين مرزباني 2 کشور برقرار است.

به گزارش گویای صنعت،سردار “احمدعلی گودرزی” در مراسم افتتاحیه پایگاه کنترل و مراقبت مرزی شلمچه، اظهار کرد: هماهنگی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق به منظور جلوگیری از قاچاق سلاح و مواد مخدر به صورت مطلوبی در حال انجام است.
وی افزود: دیپلماسی مرزی لحظه ای بین دو کشور برقرار است و شاهد اوج هماهنگی با کشور عراق به خصوص در مرزهای دو کشور هستیم.
سردار گودرزی گفت: سال گذشته ۱۲۷ نشست مرزی با کشور عراق به منظور هماهنگی مرزی برگزار و بسیاری از مشکلات در لحظه برطرف شد.
فرمانده مرزبانی انتظامی افزود: در اوج هماهنگی با کشور عراق به خصوص در امنیت مرزهای دو کشور هستیم و در خصوص انجام گشت‌های مشترک و همزمان و برگزاری رزمایش مشترک هماهنگی انجام شده است.
سردار گودرزی افزود:سال گذشته ۶ گذرگاه مرزی برای عبور زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود که با هماهنگی انجام شده و برای تسهیل در تردد زائران مرز آبی در خرمشهر نیز در اربعین حسینی امسال راه اندازی خواهد شد.
فرمانده مرزبانی فراجا همایش پیاده‌روی اربعین حسینی را تمدن ساز دانست و بیان داشت: مرزبانان دو کشور همدل و همنوا برای تسهیل تردد به زائران هستند.
انسداد مرزهای در هورالعظیم در حال انجام است
آقای ” ولی اله حیاتی” معاون انتظامی امنیتی استاندار خوزستان نیز در این مراسم از انجام انسداد فیزیکی مرزهای ایران و عراق در هورالعظیم خبر داد و گفت: ده هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور انسداد مرز در نظر گرفته شده است.
ولی اله حیاتی افزود: امنیت مطلوبی در ۶۵۰ کیلومتر مرز استان خوزستان برقرار است.
وی بیان کرد: سال گذشته با تدابیر ویژه انجام شده، تسهیل خوبی در تردد زائران به کشور عراق انجام شد و یک میلیون ۷۳۰ هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند.
معاون انتظامی امنیتی استانداری خوزستان گفت: با هماهنگی انجام شده اربعین متفاوتی در خدمات رسانی به زائران اربعین انجام خواهد شد.