تمام شدن خرداد وارد تابستان داغ با هوای رقابت سیاسی شدیم و شاهد دهها برنامه تلویزیونی و رادیویی جهت معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری هستیم.

به گزارش گویای صنعت، عشرت شایق نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری یادداشتی نوشت؛

متن ان از این قرار است:

🍀بسمه تعالی
📌یادداشت ۶ انتخابات۱۴
🖍موضوع یادداشت: مشق تبلیغات انتخاباتی
✅️با تمام شدن خرداد وارد تابستان داغ با هوای رقابت سیاسی شدیم و شاهد دهها برنامه تلویزیونی و رادیویی جهت معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری هستیم.
✅️ علاوه براین برنامه ها هر کاندیدا با توجه به شرایط وسع خودش در بستر مجازی هم فعالیت تبیینی و خصوصا تبلیغی دارد.
✅️ نظر سنجی های ریز و درشت جهت تایید و تاکید بر حول سه کاندیدا می گردد، انگار سه کاندیدای دیگر رشد و پیشرفت جذب آرایی ندارند، فلذا همه کاندیداها و فعالین در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری با نگاه انقلابی و شیوه جهاد سیاسی به موارد زیر توصیه می کنم:
🌿۱- حفظ آرامش و طمانینه رفتاری، گفتاری در هر شرایطی
🌿۲- تلاش قانونمند جهت فعالیت های انتخاباتی با نگاه قرآنی و دینی و تاریخی، نه حرکت‌های تقلیدی انتخاباتی غربی
🌿۳- تلاش و جهد سیاسی، انتخاباتی مبتنی بر معرفی کاندیدای مورد نظر نه تخریب و توهین و لجن پراکنی به دیگر کاندیداها
🌿۴- رعایت انصاف و تعادل حرکتی انتخاباتی نه حرکت های عجولانه بی پشتوانه استدلالی و اسنادی
🌿۵- تاکید بر ارائه کارنامه و برنامه بدون اغراق و غلو در معرفی کاندیدای مورد نظر نه بداخلاقی افراطی در مورد دیگر کاندیداها
🌿۶- ارائه آمار عملکردی درست و ایده های جدید نه برداشت از برخی قوانین موجود و جا زدن بعنوان ایده ی حدید
🌿۷- انقلابی بودن چارچوب و منظومه خاصی دارد، لطفا با ژست انقلابی اما رفتار لیبرالی تبلیغات انتخاباتی را پی نگیرید که سرانجام ندارد
🌿۸- در مقابل حرکت، دیدگاه، رفتار برخی کاندیداها خصوصا مناظره سکوت و رد شدن درست نیست، براساس اصل تولی و تبری تذکر و یادآوری به برخی کاندیداها در هنجارشکنی ستادهای انتخاباتی آنها لازم است که تاکنون در سه مناظره گذشته دکتر زاکانی و دکتر قاضی زاده عمل نموده اند و از ریزش رای نگران نبوده اند.
🌿۹- هنوز به چهلم شهدای خدمت خصوصا شهید جمهور نرسیده ایم شاهد بد اخلاقی و گاهی توهین به این عزیزان توسط برخی کاندیداها و ستادهایشان هستیم که لازم است کاندیداهای انقلابی در حد چند ثانیه متذکر شوند که باز هم دکتر زاکانی و دکتر قاضی زاده علمداری نموده و از شهید جمهوردر صحنه مناظره یاد نموده‌اند. البته در سخنرانی ها بقیه کاندیداها تحرکی، سخنی در اینمورد داشته اند اما جایگاه مناظره اهم موضوع تبلیغاتی توسط شخص کاندیدا می باشد.
۱۰- پرهیز از ریخت و پاش تبلیغاتی، که برخی کاندیداها شهرها را با تصاویر بنری خود نقاشی نچسپ کرده اند، در این زمانه سخت معیشتی مردم جای سوال دارد؟؟
برنامه های رادیو، تلویزیون، تلوبیون و… کافی نیست که چنین خرجهایی می شود، تولیدات و تبلیغات بستر مجازی که غوغایی دیگر است.
۱۱- و…
✅️ در آستانه عید ولایت، عید اکمل، عید سعید غدیر می باشیم، ان شاءالله که با باور نگاه الهی قرآن و عترت، به کوچ از این دنیای فانی به دیار باقی،به یقین برسیم تا براحتی تخریب، لجن پراکنی، رقابت سنگین گناه آلود، ادعاها و وعده های بی پشتوانه، هنجار شکن و شکستن خط قرمزها و…علیه موازین و قوانین کشور، انتخابات و دیگر کاندیداها انجام نگردد که جزای سنگین در محضر خداوند متعال دارد.
✅️همه واقف هستیم که به هر وسیله و قیمتی جذب رای صحیح نیست اما پای انقلاب، ولایت، مرام شهدا و ارکان نظام اسلام به قیمت حتی ریزش رای ارزشمند است که این سیره ائمه اطهار علیهم السلام می باشد.
🍃خدایا چنان کن سرانجام کار
🍃توخشنود باشی و ما رستگار
✍عشرت شایق
تیرماه ۱۴۰۴