فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بنده از روزهای ابتدایی حضور در شهرستان پیگیر مشکلات و درخواست های مردم شریف بخش فشافویه هستم که گواه این موضوع انجام بیش از ۱۰ بازدید و حضور میدانی در سطح شهر حسن آباد و روستاهای تابعه بخش و برگزاری جلسات با مدیران کشوری و استانی جهت پیگیری مشکلات می باشد.

به گزارش گویای صنعت، در پی بروز مشکل در تأمین آب شرب بهداشتی در برخی از نقاط شهر حسن آباد و بخش فشافویه و قطعی های بوجود آمده در شبکه برق رسانی مسکونی در این منطقه، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری ظهر فردا شنبه ۲۰ مردادماه برای چهارمین بار در طول روزهای اخیر در بخش فشافویه حضور خواهد یافت.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ارتباط با این موضوع با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای شهروندان ساکن در بخش فشافویه عنوان کرد: مشکل تأمین آب شرب در بخش فشافویه مربوط به سال های قبل بوده و در بخش ایجاد زیرساخت های لازم باتوجه به معیارهایی همچون رشد بالای جمعیت در این منطقه و افزایش نیاز به آب در بخش مسکونی متأسفانه کوتاهی هایی از سوی برخی از دستگاه ها و مسئولین وقت صورت گرفته که سبب شده است امروز این مشکلات به شکلی جدی تر نمود یافته و موجب نارضایتی عمومی گردد.

باب الحوائجی افزود: رشد بالای جمعیت ساکن در منطقه بویژه بالابودن آمار اتباع خارجی که در تعیین سرانه ها مدنظر قرار گرفته نمی شود، عدم تأمین آب از سدهای ذخیره ای بالادست، تأمین کامل آب منطقه بوسیله چاه های عمیق حفر شده، عدم اجرای کامل و تحقق اهداف مقرر در طرح آبرسانی رینگ قمربنی هاشم «ع»، کمبود زیرساخت ها، وجود انشعابات غیرمجاز و اوج شدید مصرف آب و برق در روزهای اخیر بدلیل گرمای بی سابقه هوا در کشور بویژه نقاط جنوبی شهرستان بدلیل همجواری با نقاط کویری از جمله دلایل بوجود آمدن این مشکلات می باشد.

وی اضافه کرد: با عنایت به اینکه موضوع مربوط به سال های قبل بوده و هربار با بروز قطعی ها اقدامات مقطعی و سطحی صورت می گرفته است، امروز میبایست با برنامه ریزی مناسب و ساخت و بهره برداری از طرح های زیرساختی مشکل را حل نموده و درصد حاشیه امنیت تأمین آب و برق کافی جهت مصرف در بخش های مسکونی، صنعتی و کشاورزی در سطح بخش فشافویه را بالا ببریم‌.

معاون استاندار تهران عنوان کرد: بنده از روزهای ابتدایی حضور در شهرستان ری پیگیر مشکلات و درخواست های مردم شریف بخش فشافویه و شهر حسن آباد هستم که گواه این موضوع انجام اولین سفر یکروزه شهرستانی به بخش فشافویه در سال گذشته و علاوه بر برگزاری جلسات متعدد با مدیران استانی و شهرستانی با موضوع مشکلات بخش فشافویه، بیش از ۱۰ بازدید و حضور میدانی در سطح شهر حسن آباد و روستاهای تابعه می باشد.

وی افزود: بویژه در موضوع مشکلات تأمین آب و برق در بخش فشافویه دیدار و گفتگویی با وزیر محترم نیرو، استاندار محترم و معاونین و مدیران کل استانی، مجمع نمایندگان استان تهران بویژه ارتباط با دکتر یزدیخواه نماینده محترم مجلس و حجت الاسلام والمسلمین امیری امام جمعه معزز بخش فشافویه صورت گرفته است. همچنین جلسات متعدد بررسی و احصاء مشکلات و ارائه راه حل های مقطعی و دائمی برگزار شده است که انشاالله خروجی این جلسات بتواند در حل مشکلات کمک کننده و مؤثر باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان ضمن عذرخواهی از مردم ولایتمدار و شریف بخش فشافویه بدلیل مشکلات مقطعی بوجود آمده در تأمین آب و برق اضافه کرد: مردم عزیز بخش فشافویخ همواره در تمامی صحنه ها و موقعیت های مهم پشتیبان ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و شهداء و ایثارگران والامقام و بزرگی را در دوران دفاع مقدس و قائله داعش در قالب نیروهای مدافع حرم تقدیم کشور و انقلاب کرده اند. بر همه ما واجب است که در خدمتگزاری و پیگیری نیازهای به حق این مردم شریف تمامی سعی و تلاش خود را به کار بسته تا با کمک خداوند متعال و عنایت ویژه حضرت ولی عصر ارواحنالفداه مؤفق به جلب رضایت مردم عزیز شهر و روستاهای تابعه بخش فشافویه شویم.