سازمان نخبگان ورزشی جهان در محکومیت رژیم اسراییل به سازمان ها و نهادهای مردمی ، سازمان ملل و شورای امنیت بیانیه ای صادرکرد.

به گزارش گویای صنعت، سازمان نخبگان ورزشی جهان در محکومیت رژیم اسراییل به سازمان ها و نهادهای مردمی ، سازمان ملل و شورای امنیت بیانیه ای صادرکرد؛

بسمه تعالی

جناب آقای آنتونیو گوترشز، دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

با سلام و احترام،

همانگونه که مستحضرید، در روزهای اخیر شاهد حملات خشونت‌بار و تخریبی رژیم اشغالگر صهیونیستی به مناطق مسکونی و غیرنظامی در فلسطین بوده‌ایم که متأسفانه منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان، از جمله کودکان بی‌گناه، گردیده است. این اقدامات غیرانسانی و نقض آشکار حقوق بشر، بار دیگر ضرورت اتخاذ تدابیر جدی و عملی از سوی جامعه بین‌المللی برای توقف این جنایات و دفاع از حقوق مشروع مردم فلسطین را به اثبات رسانده است.

در همین راستا، ما انتظار داریم که سازمان ملل متحد و نهادهای مرتبط با حوزه ورزش همچون کمیته بین‌المللی المپیک، ضمن محکوم کردن شدید این اقدامات ضدبشری، با اتخاذ موضع قاطع و اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی، از تکرار چنین جنایاتی جلوگیری نموده و در جهت برقراری عدالت و صلح پایدار در منطقه گام‌های اساسی بردارند.

همچنین انتظار داریم که در راستای تحقق عدالت و حمایت از حقوق بشر، تیم‌های ورزشی رژیم صهیونیستی تا زمان توقف کامل این اقدامات غیرقانونی از مسابقات بین‌المللی اخراج گردند.

ما معتقدیم که تنها با اتخاذ چنین رویکردی می‌توان امید به پایان دادن به این بحران و دستیابی به یک صلح عادلانه و پایدار در منطقه داشت.

امید است که با همکاری و همدلی جامعه بین‌المللی، شاهد تحقق این مهم باشیم.

با تقدیم احترام
دکتر حمیدرضا عباسی مقدم
رییس سازمان نخبگان ورزشی جهان