فرماندار قدس گفت: ساخت مترو از مصوبات دولت است که بایستی اقدامات لازم در خصوص اجرای آن صورت گیرد و نقش موثر را نیز در کنترل ترافیک شهرستان ایفا می‌کند.

به گزارش گویای صنعت، اولین نشست ویژه مباحث شرکت حمل و نقل ریلی متروی غرب استان تهران به ریاست وحید گلی‌کانی فرماندار قدس، با حضور حسین حق‌وردی نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی، شهردار، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین در سالن جلسات شهید شاه‌بوداغیان فرمانداری برگزار شد.

گلی‌کانی در این نشست بیان کرد: یادی کنیم از سفر شهید رئیسی به شهرستان قدس که بحث احداث مترو غرب استان تهران از مصوبات این سفر بود و طبق آن مصوبه، کنسرسیوم مترو غرب استان ذیل شهرداری‌های قدس، شهریار، ملارد و دیگر شهرداری‌های تابعه تشکیل شد.

وی افزود: دفتر مترو غرب استان در شهریار افتتاح شد و پشتیبانی مالی ابتدایی نیز توسط شهرداری‌ها صورت گرفت، به منظور تسریع در پیشبرد امور خصوصا در حوزه پشتیبانی مالی مبحثی مبنی بر تبدیل ارزش افزوده اراضی در کمیسیون ماده ۵ مطرح شد اما به دلیل کمبود زمین شهرستان در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم.

فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: تعریف ایستگاه در شهرستان قدس بایستی متناسب با تراکم جمعیتی موجود باشد، بنابراین نیازمند یک برنامه‌ریزی و بررسی میدانی در سطح شهرستان هستیم تا با ارایه ایده های راهبردی این تراکم جمعیتی را مدیریت کنیم.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس تصریح کرد: ساخت مترو از مصوبات دولت است که بایستی اقدامات لازم در خصوص اجرای آن و پشتیبانی لازم باتوجه به قدرالسهم تعیین شده توسط شهرداری‌ها صورت گیرد، احداث مترو علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، قطعا در کنترل ترافیک نیز نقش موثری را ایفا خواهد کرد.