فرماندار ویژه شهرستان ری در جمع نمازگزاران مسجد حضرت مرتضی علی «ع» شهرری گفت: بنده از ابتدای حضور خود در قبله تهران برنامه حضور در مساجد و دیدارهای مردمی را بصورت منظم در دستورکار خود و سایر مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان قرار داده و تاکنون دیدارهای بسیاری در همین راستا انجام شده است.

به گزارش گویای صنعت، در راستای ارتباط مستقیم با مردم و برگزاری دیدارهای مردمی در مساجد بعنوان پایگاه های قوی مردمی، شامگاه امروز مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری باحضور در مسجد حضرت مرتضی علی «ع» محله دیلمان شهرری، ضمن حضور در نماز جماعت با نمازگزاران و شهروندان حاضر دیدار و گفتکو و به پرسش ها و درخواست های آنها پاسخ داد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ابتدای سخنان خود در این برنامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسجد و میان نمازگزاران و اهالی شریف محله دیلمان گفت: بخش های مختلف این مسجد مزین است به تصاویر شهدای والامقامی که خون پاکشان را در راه استقلال ایران عزیز و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا نموده و نام بلند خود را در میان قهرمانان و پهلوانان ملت شریف ایران ثبت نمودند.

وی افزود: بنده بعنوان خادم حضرت عبدالعظیم الحسنی «ع» و اهالی حریم مطهر سیدالکریم از شما عزیزان که راه و منش رسول الله «ص» و ائمه معصومین «ع» را سرلوحه زندگی خود قرار داده و باحضور در خیمه دین و قرآن نماز جماعت را برپا می دارید، تقاضا دارم تا خادمین خود در مجموعه دولت و نظام را دعا نمایید تا انشاالله به کمک خداوند متعال بتوانیم بطور شایسته به شما مردم عزیز خدمت کرده و مسائل و مشکلات کشور و به طور ویژه شهرستان ری را برطرف نماییم.

باب الحوائجی ادامه داد: شما مردم سرافراز ایران بیش از ۴۵ سال همواره در تمامی مقاطع پشتیبان نظام و کشور بوده اید. تمامی مشکلات، کمبودها، تحریم ها و مسائل گوناگون را تحمل کرده و پای انقلاب ایستاده اید. اما باجود تمامی مشکلات باز در صحنه پابرجا هستید. زیرا اعتقاد مردم شریف ایران بر این اصل استوار است که این انقلاب در امتداد تعالیم قرآن و تفکرات نبوی، علوی و مهدوی بوده و انشاالله در انتها به حکومت منجی عالم بشریت مهدی موعود ارواحناالفداه متصل خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه این برنامه و در پاسخ به سوال یکی از حاضرین پیرامون موضوع استقلال ری از تهران، پاسخ داد: همانطور که قبلا گفته شد ما خواهان جدایی سیاسی ری از تهران نیستیم. طرح ما بر این اصل استوار است که شورای شهر فعلی که میان شهرهای تهران و ری مشترک می باشد از این پس یک شهردار برای شهر تهران و یک شهردار مستقل با تمامی اختیارات لازم برای شهرری انتخاب نماید. همچنین مصوبات شورای شهر برای شهرری بصورت مجزا انجام شود تا شهرداری ری بتواند با استفاده از اعتبارات و اختیارات اختصاصی خدمات بهتر و کامل تری به شهروندان ری ارائه نماید.

ادامه خبر👇

وی اضافه کرد: ما در شهرری نیازمند یک شهرداری مستقل بعنوان یک شهر می باشیم نه بعنوان یک منطقه از مناطق ۲۲ گانه تهران. وابستگی شهرداری ری به تهران سبب عدم تخصیص اعتبارات لازم، عدم اولویت بندی درست مشکلات و کاستی ها و اجرای پروژه هایی مانند طرح بهسازی میدان اصلی شهرری می شود که موجبات نارضایتی شهروندان و اهالی ری را فراهم نموده می نماید. از همین روی ما درحال پیگیری طرح تبدیل شهرداری منطقه ۲۰ تهران به شهرداری شهرری از طریق شورای شهر هستیم.

معاون استاندار تهران در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درخصوص تکمیل پروژه کمربندی دوم تهران و میدان غنی آباد، مطرح کرد: با پیگیری های صورت گرفته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و مسکن و شهرسازی استان تهران بعنوان متولی قانونی درحال تکمیل پروژه بهسازی و تعریض محور مواصلاتی موسوم به کمربندی دوم تهران می باشد. همچنین در خصوص طرح میدان غنی آباد باتوجه به مشکلاتی که در مطالعات و طراحی اولیه این پروژه وجود داشته است مقرر گردیده طراحی مجدد باتوجه به شرایط فعلی این نقطه ترافیکی مهم انجام و پس از آن طرح مصوب اجرا گردد‌.

موضوعات و مشکلات مرتبط با واحدهای نانوایی و برخی تخلفات این حوزه سوال یکی دیگر از شهروندان در این مراسم بود که باب الحوائجی در پاسخ به آن گفت: متأسفانه در برخی واحدهای نانوایی تخلفاتی مانند فروش اجباری، کم فروشی، عدم رعایت قیمت مصوب و فروش غیرقانونی آرد دولتی درحال انجام است. ما در شهرستان ری کارگروهی باعنوان ساماندهی آرد و نان داریم که جلسات آن باحضور اعضایی که در قانون معین گردیده بصورت منظم درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: تاکنون پرونده های زیادی از تخلفات واحدهای نانوایی در این شورا مطرح که منجر به ارجاع به تعزیرات حکومتی جهت اعمال جریمه نقدی، کاهش دادن سهمیه آرد دولتی و پلمپ برخی واحدها شده است. اما متأسفانه جریمه های تعزیرات بدلیل عدم بروزرسانی مبالغ بازدارندگی کافی را ندارد و همچنین پلمپ واحدها نیز موجب به زحمت افتادن و بروز مشکلات برای مردم می شود. از این رو درحال حاضر بهترین راه برای برخورد با تخلفات افزایش تیم های گشت و بازرسی و نیز همکاری و همراهی شهروندان محترم با گزارش نمودن تخلفات احتمالی به مراجع مربوطه می باشد.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: بنده بعنوان خادم مردم ولایتمدار و شریف شهرستان ری با تمام توان پیگیر مشکلات و درخواست های شما عزیزان می باشم. حضور در میان مردم و ارتباط بدون واسطه با شما عزیزان بهترین راه ممکن برای اطلاع از مشکلات، نیازها و درخواست های اهالی می باشد. به همین سبب بنده از ابتدای حضور خود در قبله تهران برنامه حضور در مساجد و دیدارهای مردمی را بصورت منظم در دستورکار خود و سایر مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان قرار داده و تاکنون دیدارهای بسیاری در همین راستا انجام شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان ضمن تقدیر از نمازگزاران و شهروندان به جهت حضور در این مراسم، گفت: انشاالله بتوانیم با مساعدت و همراهی شما مردم مؤمن و قدرشناس و همدلی و همکاری کلیه مسئولین به سوی رشد و پیشرفت شهرستان ری و رفع مشکلات و کاستی ها حرکت نموده و با بهره گیری از کلیه ظرفیت ها و منابع موجود بتوانیم رضایت شما عزیزان را بعنوان صاحبان اصلی کشور و انقلاب جلب نماییم.