رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف فرارمالیاتی در شرکتی در شرق تهران خبرداد و گفت: کارشناسان میزان فرارمالیاتی کشف شده را بیش از 20 میلیارد تومان برآورد نموده اند.

به گزارش گویای صنعت، سرهنگ کارآگاه “مهدی افشاری” توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به دستگیری موسس شرکت سوری با مبالغ کلان  مالیاتی در محدوده شرق تهران شدند.
ایشان عنوان داشت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه در مبارزه با فرارمالیاتی و شکوائیه خانمی که متوجه بدهی مالیاتی کلان خود شده ، با پیگیری موضوع مشخص گردید شخصی به نام با سوءاستفاده از مدارک شاکی و جعل امضاء وی اقدام به ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی نموده و با اقدام به ثبت سفارش جهت واردات کالا و فروش فاکتورهای شرکت فوق کرده که منجر به بدهی مالیاتی شاکی گردیده . با بررسی های صورت گرفته مشخص گردیده شاکی هیچگونه مراوده ای با این شرکت نداشته از سربرگهاو فاکتورهای شرکت به صورت غیر قانونی استفاده شده که عوامل این پلیس مبادرت به شناسایی و دستگیری  موسس شرکت نمودند.
جناب سرهنگ افشاری افزود: در بازجویی از متهم اعتراف نمود مدتی است با جعل وکلاهبرداری در زمینه فروش فاکتور های جعلی این شرکت در حد وسیع فعالیت داشته که موجبات فرار مالیاتی و تضییع حقوق عامه و دولت را به میزان ۲۰ میلیارد تومان را فراهم نموده که پرونده ای در خصوص تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی گردید.
این مقام انتظامی افزود: شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.