همایش ملی یاوران وقف امروز، سوم مهرماه با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در محل هتل ارم تهران برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت، همایش ملی یاوران وقف امروز، سوم مهرماه با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در محل هتل ارم تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم،‌ حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه طی‌ سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حضار در مراسم، اظهار کرد: فرصت هفته وقف برای ما مغتنم بود تا هن برای ترویج بیشتر این فرهنگ خداپسندانه و هم بیان دستاوردهای حوزه وقف تلاش کنیم.

وی‌ با اشاره به برنامه‌های سازمان اوقاف در ایام هفته وقف، افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی در سطح کشور با موضوعات مربوط به وقف و بقاع متبرکه، برگزاری بیش از ۱۰۰ تور بازدید از موقوفات، برنامه‌های رسانه‌ای ویژه وقف و پخش آن‌ها از رسانه ملی و فضای مجازی، افتتاح ۴۵ پروژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی و … از جمله برنامه‌های سازمان اوقاف در ایام هفته وقف است.

وی با اشاره به اینکه در این همایش از تعداد ۴۰ نفر از واقفان خیراندیش تجلیل خواهد شد، بیان کرد: امسال در حوزه قرآنی برنامه جدیدی با عنوان جشنواره تلاوت‌های تقلیدی با شرکت بیش از چهار هزار نفر برگزار شد. همچنین، برنامه‌های ویژه در حوزه امور خیریه، دارو و درمان، برنامه‌های اقتصادی با اولویت برنامه‌های ویژه اقتصادی با مشارکت مردم، سرمایه‌گذاری و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان، آبزی‌پروری، تولید مسکن و … نیز از سوی سازمان اوقاف در حال انجام است.

عادل با اشاره به مشارکت سازمان اوقاف در نهضت تولید مسکن ملی نیز بیان کرد: در این زمینه سازمان اوقاف در شش نقطه کشور در حال فعالیت و احداث مسکن است. همچنین، برنامه رونمایی از کتابخانه تخصصی دیجیتال وقف و نیز رونمایی از تارنمای بارگذاری کلیپ‌های مربوط به موقوفات نیز در جریان همایش ملی یاوران وقف برگزار خواهد شد.