فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مهمترین ماده غذایی در سفره مردم ایران نان می باشد. ما باید در مسیری حرکت نماییم که واحدهای نانوایی و کارگاه های تولید و عرضه نان برای هر شرایطی آماده بوده و در وضعیت های مختلف قادر به پخت و عرضه نان به مردم باشند.

به گزارش گویای صنعت، هشتمین نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان ری روز یکشنبه ۲۹ مهرماه به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور بابایی سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، یعقوب نژاد رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری، بخشداران تابعه و سایر مسئولین در محل تالار خدمت ساختمان فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست با تشریح شرایط موجود در سطح کشور عنوان کرد: باتوجه به وضعیت موجود و شرایط حاکم بر بازارهای تولید و مصرف، یکی از مهمترین مسائل موضوع تأمین امنیت غذایی و حفظ زنجیره تولید، عرضه و مصرف در سطح بازار می باشد. مهمترین نکته ای که میبایست در این میان مورد توجه قرار گیرد تک محصولی نبودن و عدم اتکا به سبد خاصی از مواد و محصولات غذایی جهت تأمین سفره مردم و نیاز شهروندان می باشد.

وی ادامه داد: مهمترین ماده غذایی در سفره مردم ایران نان می باشد. ما باید در مسیری حرکت نماییم که واحدهای نانوایی و کارگاه های تولید و عرضه نان برای هر شرایطی آماده بوده و در وضعیت های مختلف قادر به پخت و عرضه نان به مردم باشند. در همین راستا موضوع دوگانه سازی سوخت نانوایی ها و ایجاد تمهیدات لازم جهت امکان تأمین سوخت جایگزین گاز طبیعی و نیز تهیه و آماده به کار نمودن مبدل های تأمین برق مورد نیاز از جمله اقداماتی است که میبایست توسط اداره صمت، اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

باب الحوائجی اضافه کرد: یکی‌از وظایف مهم ما در مجموعه مدیریت شهرستان موضوع نظارت بر بازار به جهت کنترل قیمت ها و اطمینان از رعایت دستورالعمل ها و قوانین موجود می باشد. در این میان نقش بسیج اصناف بسیار مهم و اثرگذار بوده که در کنار بازرسین اداره صمت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان و دیگر مراجع مربوطه می تواند بعنوان یک بازوی نظارتی قوی عمل نماید.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان افزود: انشاالله با کمک و همراهی یکدیگر بتوانیم شرایطی را فراهم سازیم تا آرامش و ثبات لازم در سطح بازار حاکم بوده و روند گردشی زنجیره تولید، عرضه و مصرف به گونه ای باشد که مردم عزیزمان بعنوان مصرف کننده و اصناف و بازاریان و صنعتگران بعنوان تولیدکننده و عرضه کننده محصولات از وضعیت موجود رضایت داشته و هیچگونه خللی در این عرصه بوجود نیاید.