آخرین فاز تقاطع بزرگراه‌های شهیدان نواب صفوی و تندگویان امروز در قالب صد و شصت و پنجمین پویش امید و افتخار شهرداری تهران افتتاح شد.

به گزارش گویای صنعت، آیین افتتاح از تقاطع سه سطحی بزرگراه‌های شهیدان نواب صفوی و تندگویان امروز (۲۷ بهمن ۱۴۰۳) با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران، حسین کاشانی‌پور شهردار منطقه ۱۶، هادی حق‌بین شهردار منطقه یک برگزار شد.
افتتاح ۲۱ پروژه در بهار سال ۱۴۰۴مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) و اعیاد شعبانیه، با اشاره به پروژه‌های در جریان سازمان مهندسی و عمران، گفت: این پروژه سی و نهمین پروژه تکمیل شده در این دوره مدیریت شهری است. حجم عملیات نشان دهنده حجم پویایی معاونت فنی و عمرانی است.وی با بیان اینکه برنامه ما جهت افتتاحیه‌ها نشان دهنده حجم بالای باقی مانده کار است، توضیح داد: تا پایان بهار سال ۱۴۰۴، ۲۱ پروژه را به بهره‌برداری می‌رسانیم که آمار پروژه ها در دوره مدیریت شهری ششم به عدد ۶۰ خواهد رسید. این پروژه‌ها در طول تاریخ تهران بی سابقه بوده است.مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران با بیان اینکه مشکلات بسیاری در منطقه ۵ وجود داشت که با پروژه بهار_شادمهر مشکلات کم‌تر شد، گفت: از سری‌گیری و شروع پروژه تقاطع سه سطحی بزرگراه صفوی و تندگویان، تقریبا سه سال به طول انجامید و اثر آن یک تقاطعی بود که محل اتصال سه شاه‌راه مهم تهران از جمله بزرگراه بعثت، نواب صفوی و تندگویان است.صداقتی افزود: مدخل ورودی شهر تهران از سمت بهشت زهرا (س) و حجم بالای تردد در این نقطه از شهر تصمیم بر آن بود که این تقاطع طراحی شود.وی گفت: با توجه به مشکلات این تقاطع مانند تاسیسات، لوله‌های گاز و… تغییرات زیادی در طرح این پروژه انجام شد. با اطلاعاتی که به ما رسیده بود که البته در تناقض بود، مشکل ترافیکی در این محدوده داشتیم. با کمک پلیس راهور ۷ مرحله اصلی انحراف ترافیک انجام شد.
صداقتی بیان کرد: در ابتدا تقریبا با زیر ۱۰ درصد جبهه کار آزاد این پروژه شروع شد و با معارضین که رفع شدند جبهه کاری بازتر شد. تقریبا ایام پایان سال است و علاوه بر اینکه در تکمیل پروژه های سال جاری هستیم، در حال برنامه‌ریزی برای سال آینده هم هستیم که مهمترین آنها آسفالت‌ریزی است. وی عنوان کرد: انشالله برای سال آینده هم برنامه ریزی کردیم که با اورهال کارخانه‌های تولید آسفالت، برای سال سوم رکورد آسفالت‌ریزی را بشکنیم. خرسندیم که بزرگراه های تهران به کیفیت قابل قبول رسیده است.
عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه گفت: هرکاری که انجام می‌دهیم سه پایه دارد که شامل تشخیص درست، تصمیم‌گیری و در نهایت اقدام به انجام کار خواهد بود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه باید بررسی کنیم که در ابتدای دوره مدیریت شهری چقدر درست تشخص دادیم، گفت: تشحیص اولیه بر این بود که زیرساخت‌های شهر تکمیل شود و شهر از فرسودگی فاصله بگیرد تا مردم راحت‌تر به فرایند اجرایی برسند و در این زمینه تصمیم داشتیم که متناظر با همین تشخیص پروژه ها را اجرایی کنیم که گره‌گشا باشد و اقدام آن نیز اجرای با کیفیت و سرعت درست باشد.
شعبانی گفت: یکی از بهترین مجموعه ها و پیش‌روترین‌ها، معاونت فنی و عمرانی است.
وی بیان کرد: همچنین در ادامه تشخیص بر این بود که در مناطق زیرساخت‌ها را بروز کنیم که شاید برخی از این زیر ساخت‌ها خیلی به چشم نیاید. مثلا بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر نهر و جدول در تهران کار شده و کارخانه سوم آسفالت بازیافتی در حال ساخت است.
معاون شهردار تهران عنوان کرد: تشخص دادیم که ۷۸۰ کیلومتر از مسیر شهر تهران که اضافی است باید به ۵۷ کیلومتر کاهش پیدا کند.
شعبانی با بیان اینکه پایه هرکاری تشخص های درست است که متناسب با آن تصمیم گیری شود، افزود: علت اینکه با آمدن آدم های جدید در معاونت عمران، خللی در کارها ایجاد نمی‌شود، تشخص های درست است.
وی تصریح کرد: اوایل دوره یک بی اعتمادی بین افراد ( پیمانکاران و مشاورین) داشتیم. ۶ ماه اول فقط اعتمادسازی کردیم که پیمانکاران و مشاورین به سمت ما بیایند.
اعتبار ۸۰۰ میلیاردی برای بهره‌برداری از تقاطع سه سطحی بزرگراه‌های شهیدان نواب صفوی و تندگویانشعبانی گفت: تقریبا از ۷۸۰ کیلومتر، ۲۰۰ کیلومتر کاهش مسیر را افتتاح کردیم. مثلا بزرگراهی که بین تبریز و ارومیه شکل گرفت ۱۲۵ کیلومتر کاهش مسیر داشت که ۲۹ سال طول کشید تا انجام شود. در این میان هم ۲ کوه را تراشیدن و به دریاچه ارومیه ریختند اما می‌بینید که ظرف ۴ سال ۲۰۰ کیلومتر کاهش مسیر داشتیم؛ ضمن اینکه با این حجم از ماشین، کار بسیار ارزشمندی در تهران بود.وی اظهار داشت: ۸۰۰ میلیارد تومان برای این تقاطع هزینه شده است. کارکرد آن فوق العاده بالاست. در ابتدا، مشاورین که گرفتیم تشخص دادند که ساعتی ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ ماشین در این محدوده حرکت می‌کند که همه این‌ها منجر به کاهش تصادفات و کاهش مصرف بنزین می‌شود.