علیمردانی گفت:در منطقه ۲ شبکه زندگی را آغاز کردیم که ۵ بوستان به هم متصل شدند و از سال آینده توسعه شبکه زندگی در دستور کار قرار داریم.

به گزارش گویای صنعت، پوریا علیمردانی، رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران امروز ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری مشترک با سخنگوی شهرداری تهران به مناسبت پنجاهمین سالگرد تشکیل سازمان حمل و نقل ترافیک ضمن اشاره به اینکه در طول ۵۰ سال گذشته تحولات بسیاری در حوزه حمل و نقل در شهر تهران رخ داده است، گفت: برنامه ریزی برای تدوین برنامه استراتژیک در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در کشور ما خرید خودرو گران است اما استفاده از خودرو اعم از سوخت و مالیات‌ها ارزان است و این در حالیست که در کشورهای دیگر این چنین نیست، ادامه داد: اولین گام در استراتژی حمل و نقل کاهش ترافیک حذف سفر از اساس با ارائه خدمات مجازی و دولت الکترونیک است. گام بعدی سفر با وسایل حمل و نقل پاک نظیر دوچرخه و وسایل حمل و نقل برقی است. گام دیگر استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس و در پایان تمرکز بر کنترل بر سفر با وسیله شخصی است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید سعی کنیم شبکه حمل و نقل پاک را در عدم تداخل با حمل و نقل سواره طراحی کنیم و این ایده ما را به “شبکه زندگی” رسانده است، افزود: در منطقه ۲ شبکه زندگی را آغاز کردیم که ۵ بوستان به هم متصل شدند و از سال آینده توسعه شبکه زندگی در دستور کار قرار داریم.

علیمردانی ضمن بیان اینکه انجام این طرح در مناطق نوساز مانند منطقه ۵ و ۲۲ و بخش‌هایی از سایر مناطق راحت‌تر است و این مناطق از اولویت‌های توسعه این طرح هستند، توضیح داد: در راستای کاهش تردد خودروهای تک‌سرنشین، خط زردی در بزرگراه همت طراحی شده و همچنین در برخی مسیرهای تهران، خط فیروزه‌ای ایجاد می‌شود که به مسیرهای ویژه حمل‌ونقل پاک اختصاص دارد

رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه سهم موتورسیکلت در حمل و نقل شهری ۱۱ درصد است، عنوان کرد: قرارگاه موتور سیکلت با ریاست شهردار تهران را تشکیل شده است و انضباط بخشی، ساماندهی موتورها، معاینه فنی و پلاک آن‌ها در این قرارگاه پیگیری می‌شود.

علیمردانی در مورد مسیر hov در بزرگراه همت، با بیان اینکه فعلا اجرای این طرح از بزرگراه همت به صورت پایلوت اجرا می‌شود گفت: قاعدتا اجرای این طرح در اسفندماه که آمارها نشان می‌دهد بیش از ۲۵۰ هزار خودرو انباشته در تهران داریم، قابل اجرا نیست اما در اسفندماه تجهیزات ما تست می‌شود اما طرح اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دوربین‌های تهران ۳ نوع هستند که یکی دوربین‌های نظارتی است که بالای ۹۵ درصدشان فعال است، گفت: نوع دیگر، دوربین‌های طرح ترافیک است که حدود ۶۰۰ دستگاه اند و بیش از ۹۰ درصد فعال هستند. یک دوره این دوربین‌ها خراب شده بودند اما در حال حاضر فعال هستند. دسته سوم دوربین‌های کنترل سرعت است که قدیمی شده اند و نیاز به هزینه و زمان دارد. درصدد هستیم که ارسال پیامک تخلف فعال شود تا شهروندان بدانند دوربین‌ها فعالند.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مورد جابه جایی اجرای ساعت طرح ترافیک در ماه رمضان و نوروز بیان کرد: در جلسه آتی جلسه شورای ترافیک که به ریاست شهردار تهران برگزار می‌شود این موضوع بررسی می‌شود. پیشنهاد ما کاهش یک ساعته اجرای طرح ترافیک است اما باید در جلسه شورای ترافیک‌ بررسی و تصویب شود.

علیمردانی با اشاره به اینکه در محدوده طرح ترافیک حدود ۲۸ درصد پلاک‌ها غیر از تهران تردد می کنند، افزود: حدود ۲۲ درصد این خودروها برای حومه تهران و حدود ۶ درصد پلاکهای شهرستان داریم که شورای شهر تهران مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه عوارض بیشتری در محدوده طرح گرفته شود اما این مصوبه رد شد این در حالیست که برای سازمان پلاک تهران وغیر تهران خیلی ملاک نیست. برای کنترل تردد پلاک شهرستان‌ها یکی از سیاست‌ها ایجاد عوارض برای خودروهای پلاک‌غیرتهران است اما طرح ترافیکشان در پلاک‌ ثبت شده است.

انتهای پیام/