محمدحسن اسدی‌طاری*، عضو هیئت‌علمی گروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت‌وگو با مریم فضائلی خبرنگار روزنامه «فرهیختگان» به بررسی عوامل ماندگار شدن و محبوبیت سریال «پایتخت» برای مردم پرداخت. در اینجا با رعایت امانت عین مطلب منتشر شده در روزنامه فرهیختگان بازنشر می شود: در روزگاری که بسیاری از تحلیل‌ها از […]

محمدحسن اسدی‌طاری*، عضو هیئت‌علمی گروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت‌وگو با مریم فضائلی خبرنگار روزنامه «فرهیختگان» به بررسی عوامل ماندگار شدن و محبوبیت سریال «پایتخت» برای مردم پرداخت. در اینجا با رعایت امانت عین مطلب منتشر شده در روزنامه فرهیختگان بازنشر می شود:

در روزگاری که بسیاری از تحلیل‌ها از افول جایگاه تلویزیون در میان سانه‌های پرمخاطب حکایت دارند و پلتفرم‌های دیجیتال به‌سرعت در حال جذب کاربرانند، هنوز هم مجموعه‌ای تلویزیونی می‌تواند همه نگاه‌ها را به خود جلب کند. سریال «پایتخت» از جمله آثاری است که بار دیگر این پرسش را پیش کشید؛ آیا مدیوم تلویزیون با وجود تمام انتقادات و چالش‌هایش، همچنان ظرفیت جذب مخاطب گسترده را دارد؟ و چرا مجموعه‌ای مانند «پایتخت» حتی در فصل هفتم، هنوز هم در میان مردم محبوبیت دارد؟
با همین دغدغه‌ها، به سراغ محمدحسن اسدی‌طاری، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه ارتباطات رفتیم تا از منظر رسانه‌ای به سریال «پایتخت» و جایگاه امروز تلویزیون در ذهن و زندگی مردم بپردازیم. او در ابتدای این گفت‌وگو، در واکنش به این پرسش که آیا واقعاً سریال «پایتخت» در حال حاضر مورد اقبال عمومی قرار گرفته، به نبود آمار رسمی اشاره کرد و توضیح داد: «واقعیت این است که آمارگیری مربوط به صداوسیماست و معمولاً تا پایان پخش سریال، آمار رسمی ارائه نمی‌شود. اما اگر بخواهیم به فضای عمومی جامعه توجه کنیم، می‌توان گفت که گفت‌وگو‌های روزمره مردم محدود به همین موضوع است و از این منظر، بله، می‌توان گفت که گروهی از مردم از این سریال استقبال کرده‌اند.»

مشروح گفت و گو را اینجا بخوانید

  • منبع خبر : ertebatemrooz.ir