شهردار منطقه 12 از عرضه و ذبح 376 رأس دام با رعایت الزامات ایمنی و بهداشتی در قربانگاه این منطقه خبر داد.

به گزارش گویای صنعت، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن تبریک عید سعید قربان و قبولی طاعات و عبادات مؤمنان در روز عرفه گفت: شهرداری منطقه ۱۲ از تاریخ ۲۵ خرداد نسبت به آماده‌سازی قربانگاه واقع در میدان شوش، خیابان ری، جنب پمپ بنزین اقدام کرد و این قربانگاه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۷ و ۸ تیرماه، هم‌زمان با روز عرفه و عید سعید قربان، آماده ارائه خدمات مطلوب به شهروندان منطقه بود.

یزدی ضمن تأکید بر سفارش علما و بزرگان دین در اهمیت قربانی به عنوان عملی خداپسندانه در دفع بلا و کسب حسنات افزود: ارائه خدمات به شهروندان محترم در این دو روز در محل قربانگاه همراه با عرضه دام بهداشتی با حضور نهادهای ذیربط و ناظران شرعی انجام شد و این عزیزان از ساعت ۳ صبح روز عید قربان تا ساعت ۱۵ همان روز با مراجعه به این محل نسبت به خرید دام بهداشتی اقدام کردند.
وی جمع عرضه و ذبح دام در این دو روز را ۳۷۶ رأس اعلام کرد و توضیح داد: مطابق آمار، ورودی در دو روز ۴١۶ رأس، ذبح شده ١٩٧ رأس و فروش دام زنده ۱۷۸ رأس بوده است.
شهردار قلب طهران در مورد اقدامات زیباسازی برای برپایی قربانگاه نیز بیان کرد: این نمایشگاه با نصب ۱۵۰۰ مترمربع داربست، ۲ هزار مترمکعب کفراژ، ۱۷۰۰ مترمربع چادر، ۵۰ عدد قاب بنر، ۵ عدد نصب قاب اسپیس، ۳۶۰ مترمکعب سوله، ۲ مورد طاق، ۲ هزار متر طول آذین‌بندی پارچه‌ای، ۴ هزار مترمربع رنگ‌آمیزی و ۶۰۰ مترمربع بنر برپا شد.
مطابق نظر کارشناسان بهداشت، ذبح دام در مراکز تأییدنشده و غیراصولی خطر ابتلا به تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد و گوشت باید در کشتارگاه‌های مجوزدار ذبح شود.