پس از سال ها انتظار و مطالبه اهالی شهرستان های ری، قرچک و ورامین صبح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه عملیات اجرایی ساخت کمربندی شهر قلعه نو از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آغاز شد.

به گزارش گویای صنعت، پس از سال ها انتظار و مطالبه اهالی شهرستان های ری، قرچک و ورامین صبح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه عملیات اجرایی ساخت کمربندی شهر قلعه نو از توابع بخش قلعه نو شهرستان ری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آغاز شد.

در این پروژه که از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری در ۱۳ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به شهرستان ری می باشد، احداث کمربندی به طول ۲/۵ کیلومتر جهت کاهش بار ترافیکی در محدوده شهر قلعه نو به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران که با برگزاری مناقصه و طی شدن روند قانونی شرکت های مشاور و پیمانکار انتخاب و نسبت به عقد قرارداد اقدام شده و امروز فاز اول این پروژه به طول حدودی ۲۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان آغاز گردید.

از مهمترین نکته های این پروژه میتوان به تملک اراضی واقع در طرح اشاره نمود که پس از طی مراحل قانونی و تعیین قیمت اراضی توسط کارشناسان رسمی دادگستری اقدامات لازم توسط اداره کل راه و شهرسازی جهت تملک و انتقال اسناد به نام دولت آغاز شده است.

لازم بذکر است مطابق پیش بینی های انجام شده در طرح پیشنهادی مشاور مقرر است این پروژه ظرف مدت ۲۴ ماه اجرا و به طور کامل بهره برداری گردد‌.