رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار تقویت ساختار حوزه فرهنگی و اجتماعی در نواحی شد.

به گزارش گویای صنعت،یکصد و بیست و سومین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در نواحی و بررسی طرح ساماندهی کودکان کار برگزار شد.
معدنی پور گفت: سال جاری به دلیل اینکه سال آخر دور ششم به لحاظ اجرایی و عملیاتی است؛ دارای اهمیت است. لذا باید تلاش شود تا تحقق حداکثری برنامه چهارم در سال ۱۴۰۳ رقم بخورد.
وی ادامه داد: به منظور نظارت بر تحقق برنامه چهارم بنا داریم از ابتدای سال پیگیر نحوه اجرای برنامه هایی که در فصل بودجه مورد تصویب قرار گرفته و اعتبارات مشخصی برای آنها در نظر گرفته شد در دستور کار قرار داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از اقدامات شهرداری تهران در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: کار در حوزه آسیب های اجتماعی بسیار سخت و پیچیده است و با چالش های فراوانی رو به رو است و جا دارد از کسانی که در حوزه آسیب های اجتماعی زحمت می کشند؛ قدردانی کنیم.
معدنی پور درخصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در نواحی گفت: طبق بررسی های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، نواحی در اجرای طرح فوریتی ساماندهی آسیب های اجتماعی  با چالش هایی از جمله کمبود خودرو در گشت های حامی شهر، کمبود مددکاران اجتماعی به ویژه در حوزه خانم ها، عدم همکاری دستگاه های اجرایی در جمع آوری متکدیان، کودکان کار و کارتن خواب ها، عدم وجود حمایت های قانونی رو به رو بودند که لازم است برای ادامه اجرای طرح چالش ها مرتفع گردد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: اینکه مدیریت شهری به سمت رویکرد محله محوی و ناحیه محوری حرکت کرده است بسیار خوب است ولی ضروری است که ساختار آن بخصوص ادارات اجتماعی نواحی تقویت شود.
معدنی پور خاطر نشان کرد: بهره گیری از کارشناسان متخصص، فعال شدن خانه های مددکاری اجتماعی در سرای محلات، افزایش مددکاران اجتماعی خصوصا خانم ها، افزایش گشت های حامی شهر در نواحی، مردمی سازی ساماندهی آسیب های اجتماعی با تکیه بر ارتقاء تعلق محله ای شهروندان، اطلاع رسانی مناسب اقدامات انجام شده، آگاه سازی مردم، تقویت کارکرد خانواده در پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی می بایست در دستور کار قرار گیرد.