فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: اهمیت بالای جایگاه معلم از این باب می باشد که تمامی انسان ها ارتقاء سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی خود در طول زندگیشان را مدیون وجود معلم و زحمات این عزیزان می باشد.

به گزارش گویای صنعت، روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه مراسم تجلیل از مقام معلم به همت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری باحضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران، فرماندار ویژه و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ری، یکتا رئیس ناحیه، معاونین و جمعی از منتخبین منطقه ای و معلمین برگزیده مدارس تحت پوشش اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم ضمن تجلیل از جایگاه رفیع معلم در آموزه های دینی و انسانی، گفت: اهمیت بالای جایگاه معلم از این باب می باشد که تمامی انسان ها ارتقاء سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی خود در طول زندگیشان را مدیون وجود معلم و زحمات این عزیزان می باشد.

وی افزود: در آموزه های دین مبین اسلام برای علم آموزی و بویژه مقام معلم جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شده است. تا جاییکه پیامبران الهی در ابتدا بعنوان معلم و راهنمای مردم معرفی شده اند که وظیفه آنها اصلاح امور و دعوت و هدایت مردم به سمت خیر و نیکی و برحذر داشتن آنها از شر و بدی بوده است.

باب الحوائجی ادامه داد: خداوند سبحان در قرآن کریم ارزشمندترین عمل انسان ها را نجات بشریت و هدایت انسان ها معرفی نموده است که انبیاء الهی در این مسیر پیش رو و سرآمد جامعه بوده اند‌. در کنار انبیاء، معلمین و آموزگاران نیز در ساختن یک جامعه انسانی برتر و والاتر و در نتیجه نجات انسان ها از ورطه جهل و ناآگاهی نقشی بی بدیل و اثرگذار دارا می باشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ری افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در وصف ارزش بالای جایگاه معلم می فرمایند: «در جامعه ای که بر محور آموزش می چرخد، معلم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است.» تمدن های برتر بشری حاصل تلاش و عملکرد نیروی انسانی عضو آن جامعه بوده و معلمین بعنوان پرورش دهنده این نیروها نقشی بی بدیل در پایه ریزی تمدن نوین و برتر دارا می باشند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید، استاد مرتضی مطهری و ادای احترام به ساحت مقدس بیش از ۵۰۰۰ معلم شهید ایران اسلامی، افزود: اینجانب در پایان فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به حضور شما عزیزان و تمامی خانواده بزرگ فرهنگیان کشور تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان سلامتی، عزت و مؤفقیت کلیه خادمین ملت در مجموعه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران را مسئلت می نمایم.