فرماندار ویژه شهرستان ری در اولین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: برنامه ریزی جهت تخصیص و نحوه هزینه اعتبارات در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش از جمله اقدامات مهم دیگری است که میبایست به آن توجه ویژه شود.

به گزارش گویای صنعت، اولین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ری به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری، رؤسای ادارات آموزش و پرورش نواحی یک و دو، نمایندگان انجمن اولیاء و مربیان و سایر اعضا در اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ ری برگزار شد.

در ابتدای این نشست امام جمعه شهرری با اشاره به خصوصیات اخلاقی و جایگاه والای محدث عالی مقام شیعه حضرت عبدالعظیم الحسنی «ع» گفت: بزرگترین ویژگی حضرت سیدالکریم ولایتمداری ایشان بود‌. جمع آوری خطبه ها نامه ها و سخنان گهربار امیرالمؤمنین و تألیف کتابی همانند نهج البلاغه نیز از جمله اقدامات بزرگ این محدث والامقام بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در ادامه افزود: عُجب، خودپسندی و غرور از بزرگترین وسوسه های شیطان است. بزرگنمایی کارهای خوب انسان، فراموش شدن گناهان و از خود راضی شدن از جمله وسوسه های شیطان برای انسان است. از خداوند منان مسئلت می نماییم در برابر وسوسه های شیطان و گرفتاری به گناهانی هم چون کبر و خودپسندی همه ما را یاری بفرمایند.

در ادامه این نشست فرماندار ویژه شهرستان ری به اقدامات و برنامه های اجرا شده توسط مجموعه شورای آموزش و پرورش شهرستان ری اشاره کرد و ضمن تقدیر از زحمات کلیه معلمین، فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش به جهت اقدامات خوب و اثرگذار در سال ۱۴۰۲ افزود: خوشبختانه شورای آموزش و پرورش شهرستان ری در اکثر ارزیابی ها و شاخص های تعیین شده دارای رتبه برتر در سطح استان تهران می باشد که این مهم ماحصل تلاش، همت و همدلی کلیه مسئولین و عوامل مربوطه می باشد.

باب الحوائجی در ادامه به اجرای مؤفق عملیات وعده صادق در تنبیه دشمن صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امروز ما و تمامی کسانی که دل در گروی این کشور و انقلاب اسلامی دارند حتی مردم کشورهای همسایه و مسلمان از اقدام برادران سبزپوش خود در سپاه پاسداران خوشحال می باشند. در این عملیات بسیار پیچیده و عزتمندانه به هیچ عنوان بحث انتقام مطرح نبود. زیرا رژیم جعلی اسرائیل در حد و اندازه ای نیست که با جمهوری اسلامی ایران درگیر شود. بنا به فرموده مقام معظم رهبری موضوع فقط تأدیب و تنبیه رژیم خبیث بود که به حول قوه الهی و اقدام غیرتمندانه پاسداران عزیز محقق شد.

وی اضافه کرد: توجه به اصول پدافند غیرعامل در مجموعه آموزش و پرورش و در سطح مدارس بسیار مهم است. موضوعاتی مانند تعبیه سوخت جایگزین برای وسایل گرمایشی در فصول سرد و توجه به پیوست های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از جمله اقداماتی است که در راستای اصل پیشگیری بهتر از درمان، میبایست از سوی مدیران و مسئولین مربوطه مورد توجه قرار گرفته شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان افزود: برنامه ریزی جهت تخصیص و نحوه هزینه اعتبارات در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش از جمله اقدامات مهم دیگری است که میبایست به آن توجه ویژه شود. نکته مهم اول رعایت صرفه جویی است. میبایست در کوچکترین موارد نیز اصل صرفه جویی رعایت شود. نکته مهم بعدی برنامه ریزی مناسب برای تعریف پروژه، اجرای طرح ها و تخصیص اعتبارات مورد نیاز در کمیته های برنامه ریزی است. ما باید بیش از پیش به اقدامات و طرح های زیربنایی و ماندگار در مدارس توجه نماییم.