به مناسبت هفته معلم دکتر محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان پیامی صادر نمود.

به گزارش گویای صنعت،به مناسبت هفته معلم دکتر محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان پیامی صادر نمود. متن پیام به شرح ذیل است:

دوازدهم اردیبهشت، روز گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف متعهد و معلم شهید مرتضی مطهری، روز ستایش علم و دانایی و فرصتی مغتنم برای تکریم و سپاسگزاری از پرچم داران ساحت اندیشه و خردمندی و تحول، معلمان عزیز ایران اسلامی است که با مجاهدت عالمانه و تلاش خستگی‌ناپذیر و متعهدانه، به خلق زیباترین ارزش‌ها که همانا تعلیم و تربیت انسان است، همت می گمارند.
بی‌شک دستاوردها، موفقیت‌ها و بالندگی نهاد علم و درخشش ایران ما در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی مرهون سخت کوشی، بصیرت، جهد و عشق‌ورزی انسان‌هایی است که همچون شمعی می‌سوزند و به فرزندان ایران، نور و روشنایی از جنس علم و ایمان می‌بخشند و حقیقتا باید قدردان معلمانی باشیم که درست اندیشیدن و خوب زیستن را به ما آموختند.
ما به عنوان خادمان این قشر فهیم و فرهیخته در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم و تاکیدات وزیر محترم و ریاست هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بر لزوم توجه به منزلت، معیشت و خلق ثروت برای قشر فرهیخته فرهنگیان و به عنوان بزرگترین نهاد اقتصادی متعلق به معلمان، تلاش می‌کنیم با سودآوری، ثروت‌آفرینی و ارائه خدمات شایسته به معلمان، نقش خود را در زمینه قدرشناسی، تکریم، بهبود رفاه و ایجاد روحیه نشاط در این قشر فرهیخته به درستی ایفا کنیم.
از این رو به لطف حضرت باریتعالی، با اقدامات انجام شده طی چند ماه گذشته و برنامه‌ ریزیهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت که برای ادامه مسیر تعریف و پیش‌بینی شده است، چشم‌انداز روشنی فراروی این مجموعه اقتصادی عظیم قرار دارد.
اولویت های اصلی ما در صندوق، تعیین تکلیف شرکت‌های کم‌بازده یا زیان‌ده، بیشینه‌سازی سودآوری هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه، ورود به حوزه‌های زودبازده، شفافیت حداکثری و نظارت هوشمند، ورود شرکت‌ها به بازار بورس، احیای بانک سرمایه، ارتقای بهره‌وری و گسترش تعامل با فرهنگیان بر مبنای تکریم و احترام به ایشان می باشد.
در راستای شتاب بخشیدن به روند خدمت رسانی و خدمت دهی به فرهنگیان عزیز، نهضت ساخت مسکن ارزان قیمت آغاز شده و قرارگاه ویژه تامین مسکن فرهنگیان شروع به کار کرده است. بهره مندی از فناوری‌های نوین و اقتصاد دانش بنیان و تقویت هم‌افزایی در مجموعه صندوق، که تولید نخستین راکتور تولید متانول را درپی داشته است، و نیز جذب فرزندان نخبه فرهنگیان با جدیت دنبال می گردد.
در پایان، ضمن تبریک روز و هفته معلم به سنگربانان علم و اندیشه، تاکید می‌نماییم که ما خود را امانت‌دار و حافظ منافع و امول فرهنگیان عزیز می‌دانیم و معتقدیم که صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یک ابرصندوق چند وجهی که به سه قشر شریف و ارزشمند فرهنگیان، بازنشستگان و کارگران شریف خدمت رسانی می نماید، در سال” جهش تولید با مشارکت مردم” از پتانسیل لازم برای نقش‌آفرینی در اقتصاد کشور برخوردار است و باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای جلب رضایت ذینفعان بهره گیرد. ان‌شاءالله