علی اصغر ولایتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع نظام مسائل کشور به دعوت مسئولین مجمع شهرستان ری به همراه روسای کمیته ها و اعضای شورای سیاستگذاری کمیسیون به شهرستان ری سفر کرده و ضمن برگزاری جلسات با مسئولین ، بازدید میدانی و جلسات مختلفی در شرکت ها و کارخانجات حسن آباد فشافویه استان تهران برگزار کردند.

به گزارش گویای صنعت،علی اصغر ولایتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع نظام مسائل کشور به دعوت مسئولین مجمع شهرستان ری به همراه روسای کمیته ها و اعضای شورای سیاستگذاری کمیسیون به شهرستان ری سفر کرده و ضمن برگزاری جلسات با مسئولین ، بازدید میدانی و جلسات مختلفی در شرکت ها و کارخانجات حسن آباد فشافویه استان تهران برگزار کردند.
در این بازدیدها که با استقبال گرم مدیران شرکت ها انجام شد گفتگویی صمیمی با مدیران عامل کارخانجات انجام شد و اعضای کمیسیون پای درد دل جهادگران اقتصادی شهرستان نشستند.
علی اصغر ولایتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع نظام مسائل مجلس گفت
ما ضمن قدردانی از دعوت همکاران مجمع شهرستان و تولیدگران عزیز ، فعالان اقتصادی را امین کشور و سرمایه با ارزش اقتصادی ایران اسلامی می دانیم و این میهن دوستی و عشق به مردم برکت و رونق کار شما را دوچندان می کند.
علی اصغر ولایتی در ادامه با توجه به بیان مشکلات این شرکت ها گفت:
بیشترین مشکلات بیان شده از سوی صنعتگران و تولیدکنندگان مواردی مانند سرمایه در گردش، پرداخت مالیات و حق بیمه‌ها ، استقرار نیروهای انتظامی در شهرک های صنعتی بدلیل انبارهای تجاری ، آسفالت و زیبا سازی خیابان های منتهی به شهرک می باشد ، که معاونت سرمایه‌گذاری کمیسیون پیگیری لازم را خواهد داشت و این مسائل و موضوعات با نهادهای مربوطه مطرح خواهد شد.
ولایتی در ادامه گفت به فرموده مقام معظم رهبری مسئله اصلی امروز کشور اقتصاد است و ما هم وظیفه داریم با اخلاص و دلسوزی در جهت رفع موانع و مشکلات اقتصادی قدم برداریم و کار و تکلیف ما در کمیسیون احصا و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود برای تقویت و ارتقا و شناسایی مشکلات و کاستی ها برای حل و اصلاح است
ولایتی در ادامه گفت وظیفه و رسالت ما شناسایی ، پیگیری و مطالبه گری است و ما هرگز دنبال موازی کاری نیستیم و تمام اقدامات کمیسیون با هماهنگی ، رعایت ضوابط و قوانین دنبال می شود.
ولایتی به نقش اصلی کمیسیون اقتصادی اشاره کرد و افزود:
ما نقش تبیین گری و راهنمایی هم داریم که از ناامیدی ها جلوگیری کنیم و شعار به قله نزدیکیم و توقف ممنوع را با زبان و ادبیات اقتصادی ترویج می کنیم و همین که پای درد دل فعالان اقتصادی که عشق مردم و نظام اسلامی را دارند بنشینیم انگیزه برای خدمت در آنان دوچندان می شود
ولایتی گفت فعالان اقتصادی کشور سرمایه کشور ، افسران خدمت و رونق تولید هستند و ما حلقه میانی هستیم و با هدف کمک به دولت و فعالان اقتصادی دلسوز و مردم دوست پای کار آمده ایم تا باپیگیری و مطالبه گری موضوع عدالت و توسعه خدمت را داشته باشیم
ولایتی به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد و ثروت ملی اشاره کرد و افزود
به فرموده آقا اقتصاد مهم است و نقش مهمی در کشور دارد و برای کشور اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد
«اینکه ما اهمّیّت میدهیم به مسائل اقتصاد، چون در نظام اسلامی، اقتصاد نقش بسیار مهمّی دارد. اینکه بعضی تصوّر کنند که در نظام اسلامی‌به مقوله‌ی تولید ثروت و گسترش رفاه عمومی و تولید بنگاه‌های مهمّ ثروت‌ساز بی‌اعتنائی شده، خطای بزرگی است؛ چنین چیزی نیست. یکی از ارکان مهمّ نظام اسلامی ثروتمند کردن جامعه و کشور است؛ ثروت ملّی»

علی اصغر ولایتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع نظام مسائل مجلس گفت:
هنر و تکلیف دولت این است که در سیاست‌گذاری کارآفرینی طوری محیط را مساعد کند که کارآفرین‌های مستعد بالقوه بالفعل شوند و با آرامش و انگیزه بالا به تولید و ارز آوری برای کشور تلاش کند
و ایجاد فهم مشترک در خصوص مردمی‌سازی اقتصاد به گونه‌ای که هیچ کسی بنا به ظرفیت خودش از تولید ارزش افزوده حقیقی باز نماند لازم و ضروری است. نباید محوریت با سرمایه سالاری باشد بلکه توانمندسازی مردم برای مشارکت اقتصادی و تمرکز الگوی اقتصادی بر تولید به جای مصرف، تحول اساسی در ساختار‌ها و فرایند‌ها و قواعد تنظیمی و اصلاح قوانین برای تقویت بخش خصوصی و عمومی، بازنگری در رویکرد اعمال حاکمیت دولتی از طریق اهرم مالکیت و شکل‌گیری خصولتی‌ها، ترویج تعاونی‌ها و اصلاح قوانین حوزه تعاون و ایجاد نظام‌های اطلاعاتی جامع از اشخاص و دارایی‌ها برای مدیریت کارآمد اقتصاد مردمی باید در دستور کار قرار گیرد.
کمیسیون اقتصادی مجمع نظام مسائل کشور ذیل مجمع مشورتی نظام مسائل در مجلس فعالیت می کند.