‌در صحنه شطرنج مذاکرات حماس بسیار هوشمندانه عمل کرد، زیرا مهره توافق با آتش‌بس را به گونه‌ای و در زمانی حرکت داد که رژیم صهیونیستی در موقعیت کیش قرار گرفته است.

به گزارش گویای صنعت،در صحنه شطرنج مذاکرات حماس بسیار هوشمندانه عمل کرد، زیرا مهره توافق با آتش‌بس را به گونه‌ای و در زمانی حرکت داد که رژیم صهیونیستی در موقعیت کیش قرار گرفته است. شاید توافق با آتش‌بس در نگاه اول نشان دهنده این مساله باشد که حماس با شرایط طرف مقابل کنار آمده است. اما اگر به خوبی به این رویکرد حماس نگاه کنیم، مشخص می‌شود که آن‌ها حرکت بسیار هوشمندانه و صحیحی را انجام داده‌اند، چراکه در زمان مناسب آتش‌بس را پذیرفته‌اند و سبب شده‌اند که مقامات رژیم صهیونیستی تحت فشار و موقعیت دشواری قرار بگیرند.

این در حالی است که توافق حماس با آتش بس سبب شده که اعتراضات داخلی در رژیم صهیونیستی نیز چند برابر شود. افزون بر این اقدام هوشمندانه حماس زمینه را فراهم کرد تا همه طرف‌های بین‌المللی نیز پشت سر آن‌ها قرار بگیرند. به عبارت دیگر حماس در این مرحله از حمایت کشور‌های بیشتری برخوردار شده است. برای نمونه آمریکایی‌ها این روز‌ها همان چیزی را می‌خواهند که حماس می‌خواهد و این نشان دهنده انزوای بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در پیشبرد مقاصد خود است.

این در حالی است که جنگ با غزه جنگ خفت‌باری برای رژیم صهیونیستی بشمار می‌آید، زیرا آن‌ها با تمام توان نظامی خود به جنگ مردم بی‌پناه غزه رفته‌اند و این اقدامی است که فقط از عهده ضعیف‌ترین و جنایت‌کارترین نیرو‌های نظامی بر می‌آید. در واقع بمباران هوایی یکی از متراکم‌ترین مناطق جمعیتی جهان اقدامی جنایتکارانه است که حتی نمی‌توان برای آن ارزش نظامی در نظر گرفت.

در این بین لازم به یادآوری است که ابعاد سیاسی حمله رژیم صهیونیستی به رفح نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا ارتش مصر در مرزهای رفح اعلام آماده باش کرده است و این رویکرد مصر بر افکار عمومی مردم منطقه اثر خواهد گذاشت و موج انسانی حمایت از مردم غزه را بیش از گذشته به حرکت در خواهد آورد. علاوه بر این در اردن نیز شرایط حادتر شده است، زیرا حمله به رفح یعنی قتل عام مردم بی‌گناه و مظلوم که مردم جهان نیز نشان داده‌اند همیشه در مقابل چنین اقداماتی می‌ایستند. افزون بر این چنانچه رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را آغاز کند، این احتمال وجود دارد که کشور‌های بیشتری با آن قطع ارتباط کنند و این اتفاق به این معنی است که سیاه‌ترین شرایط برای رژیم صهیونیستی شکل خواهد گرفت.