سردار رحیمی گفت: محل گرفتن ایرادها و انتقادهای وارده به بعضی مسئولین ، خبرنگاران هستند. این شماهستید که جبهه روشن گری و اگاه سازی را درجامعه ایجاد می کنید.

به گزارش گویای صنعت، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی  در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار گردید، بیان داشت: نقطه امیدآفرین و امید سازی، خبرنگاران هستند .

وی ادامه داد: محل گرفتن ایرادها و انتقادهای وارده به بعضی مسئولین ، خبرنگاران هستند. این شماهستید که جبهه روشن گری و اگاه سازی را درجامعه ایجاد می کنید.

سردار رحیمی افزود: در ایامی که متعلق به خبرنگاران هست دستگاه های دیگر سبقت میگیرند تا از زحمات صادقانه شما تجلیل کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اینکه  ما در بحبوحه جنگ ترکیبی، اقتصادی هستیم که پلیس امنیت اقتصادی با همکاری شما بتواند برنامه های خود را به مردم برساند، بیان کرد: یکی از ماموریت های مهم پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی است و نیز توصیه مسیولین هم این است ، با کمک خبرنگاران به شکل بهتری می توان این ماموریت را انجام داد.

وی اشاره کرد: گام بعدی ما برخورد با مخلین اقتصادی که  در سیستم ها و نظام های اقتصادی،  تجارت و مبادی رسمی و قانونی و…اخلال ایجاد میکنند، می باشد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی در حوزه مبارزه با کالای قاچاق برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد. سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا یعنی ضربه زدن به مراکز صنعتی ، بیکار کردن کارگران ، مقابله با تولید است، گفت: به شدت تلاش می کنیم تا با مافیای قاچاق کالا مبارزه کنیم. در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، کشف ۱۵۸ فقره پرونده کلان را داشتیم.

سردار رحیمی اظهارداشت: در مدت ۴ ماهه اول با کشف ۱۵۸فقره پرونده کلان و ملی که بالع بر ۹ میلیارد تومان ارزش آن بود ، ضربات سختی را بر قاچاقچیان وارد اوردیم .

سردار رحیمی بیان کرد: یکی از مطالبات مسئولین خودروهای شوتی هست که جزو اولویت های ما می باشد .

رییس پلیس امنیت اقتصادی ادامه  داد: یکی از موضوعات دیگر در پلیس امنیت اقتصادی، مبارزه با قاچاق سوخت است که با اجرای طرح های متناوب در سراسر کشور و بویژه در استان های شرقی ، تلاش های کردیم؛ که افزایش ۱۳۰ درصدی سوخت ما در ۴ ماهه اول بود  .

وی ادامه داد: در پرونده های خرد ۶ درصد و در حوزه کشف طلای قاچاق ۱۷۰درصد افزایش کشفیات داشتیم.

سردار رحیمی بیان کرد: در قاچاق دارو خصوصا به خارج از کشور که بالع بر ۳۵ درصد افزایش قاچاق دارو را داشتیم. لوازم ارایشی بهداشتی ۵۹۷ درصد افزایش ورود قاچاق اقلام را داشتیم .

وی گفت: با کشف ۲۲۸ دستگاه در حوزه خودروهای لوکس در ۴ ماهه اول بوده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ادامه داد: در حوزه پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی که با استفاده از تاکتیک های جدید در حوزه فرار مالیاتی، احتکار، زمین خواری، پولشویی، تسهیلات غیر مجاز بانکی، تبانی در معاملات دولتی فعالیت می کند که با تشکیل ۱۷۵۵ فقره پرونده و دستگیری ۲۰۹۰ نفر از مخلین ، مبارزه همه جانبه ای را آغاز کردند و ارزش ریالی پرونده های رسیدگی شده ۲۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشتیم.

وی گفت: پلیس گمرک ما دوشادوش همه عزیزان در بازارچه های مرزی و ..فعالیت های خودرا آغاز کرده و فعالیت های اثرگذاری را داشته است ‌. پرونده های تخلفات اقتصادی ۳۸۷ فقره بوده است .

سردار رحیمی بیان کرد: مردم هرگونه اخلال در پولشویی، رمز ارزها، امنیت اقتصاد دیجیتال و ..را اطلاع دهند و بتوانیم با یاری و کمک مردم این روند را سرعت بخشیم.