به گزارش گویای صنعت، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد دوساله این کمیسیون پرداخت. شورا نیز به آن اشاره شده، برخی از هزینه‌ها در سیستم ثبت نشده است. در خصوص تحقق بودجه بر اساس آمارهایی که تا به امروز […]

به گزارش گویای صنعت، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد دوساله این کمیسیون پرداخت.

شورا نیز به آن اشاره شده، برخی از هزینه‌ها در سیستم ثبت نشده است. در خصوص تحقق بودجه بر اساس آمارهایی که تا به امروز داشته‌ایم اگر همین روند ادامه پیدا کند تا پایان سال شهرداری بیش از آنچه که شورا تعیین کرده است در حوزه درآمدها عبور خواهد کرد و تا کنون حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری تهران بوده است.

وی در خصوص پیگیری برخی تخلفاتی که در گزارش‌های حسابرسی مشخص می‌شود نیز اظهار کرد: نهادهای نظارتی مواردی از تخلف که در گزارش‌های حسابرسی بوده را در حال بررسی دارند و قطعا این موضوعات را بررسی خواهند کرد.

آخوندی در پاسخ به سوالی در خصوص رشد قراردادهای ترک تشریفات در شهرداری تهران گفت: ترک تشریفات از شیوه‌هایی است که قانون برای معاملات مشخص کرده است و سقفی برای این موضوع تعیین شده که بخشی از آن در اختیار شهرداران مناطق و بالاتر از آن در اختیار شهردار و شورای شهر است.بی تردید شورا تاکید دارد که قانون باید رعایت شود و نباید تخطی صورت بگیرد. در همین راستا گزارشی به زودی در کمیسیون بررسی و اگر موارد تخلف از آنچه که قانون مشخص کرده دیده شود به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کنیم و موضوع را به شورا نیز ارائه خواهیم کرد.