فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: در دهه فجر امسال، بیش از ۶ هزار فعالیت در قالب ۱۹۵ برنامه در استان تهران اجرایی می‌شود.

به گزارش گویای صنعت به نقل از تهران نیوز، سردار احمد ذوالقدر ظهر امروز در نشست خبری دهه فجر انقلاب با اصحاب رسانه این شهرستان، اظهار کرد: دهه فجر یک یوم‌الله برای جمهوری اسلامی است، بنابراین باید هر ساله در این ایام جوانترها مسوولیت کار را بر عهده گرفته و اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی را تبیین، تشریح و ترویج کنند.
وی بیان کرد: برگزاری رزمایش‌ها و نمایشگاه‌ها برای انقلاب و دفاع مقدس موجب می‌شود اهداف انقلاب به نسل جدیدی که انقلاب را ندیده و آن را درک نکرده‌اند، معرفی و برای آن‌ها واگویه شود.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران عنوان کرد: امام خمینی (ره) پس از خودسازی، با ایمان و باور به هدفی که در پیش رو داشت، با تکیه بر توان مردم انقلاب را بنیان نهاد.
سردار ذوالقدر ادامه داد: از این‌رو یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که به قدرت رسانه‌ای، حزبی، نظامی و حمایت خارجی متکی نبود، چرا که امام خمینی (ره) به خود و خدای خود متکی بود و اینگونه انقلاب اسلامی بر مبانی رهبری امام و اراده مردم محقق شد.
وی تاکید کرد: از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که در قالب ایده‌ای نو ارائه شد مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی می‌تواند بشر را به تعالی، رشد و اراده ملت برساند.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران اضافه کرد: امام خمینی (ره) دین را برای اداره حکومت ارائه کرده و مبنای جدیدی را بنا نهاد، البته در کنار مشکلات و ضعف‌هایی که وجود دارد باید دستاوردهای شگرف و عظیم انقلاب در حوزه‌های درمانی، اقتصادی، ارتباطی، مخابراتی، زیرساختی، گردشگری، فناوری، نانو و … بیان شوند.
سردار ذوالقدر با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران اسلامی، گفت: آمریکایی‌ها از موقعیت و قدرت ژئوپلوتیکی کشور و توان و پتانسیل ملت ایران در هراس بوده و اینگونه در عداوت و دشمنی با کشورمان هر بار طرح و توطئه‌ای تازه را بنا نهاده و عداوت خود را به نمایش می‌گذارد.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی انقلابی بر مبنای مسائل فرهنگی، ارزشی، دینی و ریشه‌ای بوده و دشمنان از این بابت عصبانی بوده و تا امروز همه راه‌های مبارزه علیه ملت و کشور ایران را پیموده و به نتیجه نرسیده‌اند.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: بسیج سپاه پاسداران به واسطه حضور در همه ارکان جامعه و در سطح محلات و مناطق وظیفه دارد با تبیین، گفتمان، هنر، ورزش و در قالب‌های رزمایش اقتدار به هر چه باشکوهتر برگزاری جشن انقلاب کمک کند.
سردار ذوالقدر اظهار کرد: در راستای گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۹۵ برنامه اجرایی در قالب ۶ هزار و ۲۴ فعالیت در شهرستان‌های استان تهران اجرایی و از این تعداد ۲۸ عنوان برنامه در قالب متمرکز استانی برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: در قالب این برنامه‌ها فعالیت‌های خدمت‌رسانی در قالب بسته‌های معیشتی، تامین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، لوله‌گذاری ۲۰۰۵ کیلومتر آب روستایی و حفر ۳۲ حلقه چاه آب شرب روستایی در دهه فجر اجرایی شده و یا به بهره‌برداری می‌رسد.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران ادامه داد: آسفالت راه‌های روستایی، احداث کانال‌های آب کشاورزی، مرمت شبکه آب روستایی، احداث خانه‌های محرومان، غبارروبی قبور مطهر شهدا در شهرستان‌های استان تهران، اجرای رزمایش کمک مومنانه و برپایی نمایشگاه‌های کارآفرینی از دیگر اقدامات در دهه فجر است.
سردار ذوالقدر تاکید کرد: افتتاح ایستگاه پمپاژ ۲ هزار متر مکعبی شهید صنیع خانی در مرتضی‌گرد، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق زلزله زده خوی و دیگر مناطق محروم، اجرای سرود و تئاتر خیابانی، برپایی نمایشگاه در مسیر راهپیمایی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، عکاسی، قرآنی، فرهنگی، ورزشی، مذهبی و برگزاری نشست‌های بصیرتی در مساجد از دیگر برنامه‌ها در دهه فجر امسال است.
وی عنوان کرد: برگزاری مسابقات شهید شناسایی و مطالعه وصیت‌نامه شهدا، برپایی یادواره شهدا، رونمایی از هشت جلد کتاب، پیاده‌روی خانوادگی و دیدار با خانواده معظم شهدا، پویش آزادی زندانیان غیر عمد، استمرار اعزام اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی و بازدید از مراکز علمی و صنعتی از دیگر برنامه‌های این ایام است.